МИСТЕРИЈА: И после понирања авиона, пилоти нису никог обавестили!
Авион немачке авиокомпаније „Џерман вингс“ срушио се у уторак у француским Алпима. Погинуло је свих 150 путника и чланова посаде. Једна црна кутија је пронађена, а за другом се трага.
Након преслушавања снимака, узроци несреће могли би да буду познати. Међутим, разни стручњаци на основу до сада добијених података имају већ своје теорије:
Полагани пад притиска у кабини
Слична теорија се повезује и са несталим малезејским авионом МХ370. Наиме, неки стручњаци тврде са су пилоти пали у несвест услед пада притиска у кабини и авион је неконтролисано летео све до тренутка када је остао без горива.
Наравно, немогуће је да је овај авион остао без горива јер је тек био на пола пута, али да су пилоти у недостатку кисеоника „заспали“, а авион се забио у планину. Потпуно идентична ситуација догодила се 2005. године када се авион грчке компаније срушио на лету из Ларнаке у Атину.
Експресни пад притиска у кабини
Лет 4Y 9525 у осам минута са висине од готово 10.000 метара спустио се на само 1.800 метара. Код таквог губитка висине долази до рапидне промене притиска па пилоти морају да навуку маске са кисеоником пре било какве операције, па се поставља питање јесу ли то направили.
Тероризам
Стручњаци су одмах отклонили могућност постављања бомбе у авион. Јер да је бомба експолдирала на таквој висини, остаци авиона би били расути на јако широком подручју. Што се тиче несреће, комади су концетрисани у ужем подручју. Ипак, део експерата због чињенице да пилоти ни у једном тренутку нису послали СОС сигнал нити су контроли лета дали до знања да имају проблем, постоји могућност да је до пада авиона дошло нечијом намерном радњом.
Механички квар
Из „Lufthanze“ кажу да су одмах објавили да је унесрећени авион имао техничких проблема са вратима која затварају предње точкове. Проблем је везан за отвор, односно за механизам који се отвара и затвара у тренутку када се укључује уређај за слетање. Авион је у понедељак цео дан остао приземљен, а портпарол ове компаније изјавио је да је проблем решен.
Истражитељи ће прегледавањем црних кутија добити све информације о висини и брзини авиона. Тешко је очекивати да се догодила нека грешка у рачунару, будући да су прегледи тог типа авиона били врло учестали.
Грешка пилота
Црне кутије треба да открију шта се заправо догађало и јесу ли пилоти криви за несрећу. Такође, оне треба да покажу да ли су на одговарајући начин реаговали у кризној ситуацији.
Војска крива за инцидент
Неки извори тврде да је италијански борбени авион укључио транспондер на код „узбуне“ тачно у 10: 35 и то врло близу места где је авион почео да понире. Истражитељи ће у врло кратком року проверити да ли се ово догодило случајно или ипак има неке везе са падом авиона.
Прочитајте и :