MISTERIJA: I posle poniranja aviona, piloti nisu nikog obavestili!
Avion nemačke aviokompanije „Džerman vings“ srušio se u utorak u francuskim Alpima. Poginulo je svih 150 putnika i članova posade. Jedna crna kutija je pronađena, a za drugom se traga.
Nakon preslušavanja snimaka, uzroci nesreće mogli bi da budu poznati. Međutim, razni stručnjaci na osnovu do sada dobijenih podataka imaju već svoje teorije:
Polagani pad pritiska u kabini
Slična teorija se povezuje i sa nestalim malezejskim avionom MH370. Naime, neki stručnjaci tvrde sa su piloti pali u nesvest usled pada pritiska u kabini i avion je nekontrolisano leteo sve do trenutka kada je ostao bez goriva.
Naravno, nemoguće je da je ovaj avion ostao bez goriva jer je tek bio na pola puta, ali da su piloti u nedostatku kiseonika „zaspali“, a avion se zabio u planinu. Potpuno identična situacija dogodila se 2005. godine kada se avion grčke kompanije srušio na letu iz Larnake u Atinu.
Ekspresni pad pritiska u kabini
Let 4Y 9525 u osam minuta sa visine od gotovo 10.000 metara spustio se na samo 1.800 metara. Kod takvog gubitka visine dolazi do rapidne promene pritiska pa piloti moraju da navuku maske sa kiseonikom pre bilo kakve operacije, pa se postavlja pitanje jesu li to napravili.
Terorizam
Stručnjaci su odmah otklonili mogućnost postavljanja bombe u avion. Jer da je bomba ekspoldirala na takvoj visini, ostaci aviona bi bili rasuti na jako širokom području. Što se tiče nesreće, komadi su koncetrisani u užem području. Ipak, deo eksperata zbog činjenice da piloti ni u jednom trenutku nisu poslali SOS signal niti su kontroli leta dali do znanja da imaju problem, postoji mogućnost da je do pada aviona došlo nečijom namernom radnjom.
Mehanički kvar
Iz „Lufthanze“ kažu da su odmah objavili da je unesrećeni avion imao tehničkih problema sa vratima koja zatvaraju prednje točkove. Problem je vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kada se uključuje uređaj za sletanje. Avion je u ponedeljak ceo dan ostao prizemljen, a portparol ove kompanije izjavio je da je problem rešen.
Istražitelji će pregledavanjem crnih kutija dobiti sve informacije o visini i brzini aviona. Teško je očekivati da se dogodila neka greška u računaru, budući da su pregledi tog tipa aviona bili vrlo učestali.
Greška pilota
Crne kutije treba da otkriju šta se zapravo događalo i jesu li piloti krivi za nesreću. Takođe, one treba da pokažu da li su na odgovarajući način reagovali u kriznoj situaciji.
Vojska kriva za incident
Neki izvori tvrde da je italijanski borbeni avion uključio transponder na kod „uzbune“ tačno u 10: 35 i to vrlo blizu mesta gde je avion počeo da ponire. Istražitelji će u vrlo kratkom roku proveriti da li se ovo dogodilo slučajno ili ipak ima neke veze sa padom aviona.
Pročitajte i :