НАЈВЕЋИ КОМБАЈН НА СВЕТУ - пет хектара за сат
У Немачкој је недавно представљен највећи комбајн на свету, а реч је о "њу холанд" (New Холанд) машини, која може да пожње пет хектара за сат времена рада.
Модел комбајна "ЦР10.90 елеватион" резултат је савремене технологије коју су развили стручњаци, а с обзиром на то да је ова компанија однедавно део "Фијат групе", пољопривредни произвођачи прижељкују да га у догледно време виде и на нашим њивама.
Ова машина има два идентична ротора којима може да прими више жетвене масе, а захваљујући томе што се ротори крећу неправилно, постиже се да лом зрна буде само 0,2 одсто.
Тако је с овим технолошким решењем превазиђен значајан проблем, гледан са економске стране, јер је изузетно важно очувати квалитет зрна, објављено је у "Агробизнис" магазину.
Имајући у виду изузетно кишну годину у време жетве, овакви комбајни би у Војводини били нарочито корисни, јер би се број жетвених дана на великим имањима значајно смањио.
Стручњаци су унапредили проблем заштите комбајна од механичких оштећења, попут усисавања камења које може оштетити машину. Имајући у виду да се ради о изузетно скупим машинама, механички систем заштите је значајан помак.
Овај комбајн се лако подешава и за бербу кукуруза, тако да нова дизајнерска решења унапређују бербу, а ново решење такође доприноси очувању квалитета зрна.
Занимљиво је и то да број биљака кукуруза по хектару не утиче на учинак овог комбајна, а нови модел комбајна има и ново решење за кретање, па ова машина уместо пнеуматика има гумене гусенице, док су пнеуматици позади.
Овим решењем се постиже мањи притисак на земљиште, што је изузетно значајно са аспекта заштите земљишта од сабијања, чиме се нарушава њен квалитет за даљу производњу.
Такође, овакав систем кретања комбајна не оштећује саобраћајнице у одласку и повратку са имања. Старија верзија овог комбајна је имала 449 коњских снага, а нови модел чак 652 коњских снага.
Капацитет резервоара за гориво је 1.300 литара, а модел који ће наставити тренд развоја нових технологија омогућиће да се капацитет увећа додатно уз још економичнију употребу горива.
Веома дугачак хедер сада има захват 10 метара и то је за сада највећи захват постигнут икада.
Приликом жетве изузетно је важан и капацитет бункера комбајна који је са досадашњом запремином од 11.500 литара повећан на 14.500. Ово омогућава дужи рад комбајна без стајања и усисну моћ транспортера (луле) од чак 142 литра у секунди чиме се остварује брже пражњење.
Дизајнери су се постарали да нова кабина изгледа још комфорније, а бука коју иначе прозводи комбајн је у кабини сведена на минимум.
Попут авиона и овај комбајн је могуће подесити на аутоматско управљање тако да се комбајнер не замара превише.