НБС: Највише приговора грађана на рад банака
БЕОГРАД - Грађани који користе финансијске услуге у Србији у првих шест месеци ове године упутили су 1.155 приговора на рад финансијских институција, питања и обавештења, од чега се готово 1.000 односило на рад банака, објавила је Народна банка Србије.
"Од укупног броја обавештења, поступање је завршено у 697 случајева (91,3 одсто), од чега се њих 524 (75,2 одсто) односило на неосноване приговоре, а 173 (24,8 одсто) на основане", наведено је на сајту централне банке.
У приговорима које су слали НБС везано за банке, грађани су најчешће наводили наплаћивања накнаде за одржавање текућег рачуна која нису предвиђена уговором и без обезбеђене писмене сагласности клијента, затим отказа уговора о депозиту по виђењу од стране банке, уговорних одредаба о камати која се примењује у случају доцње, односно висине уговорене затезне камате, те примене девизног курса који се користи за прерачун доспеле обавезе у динарима, по основу уговора о девизним кредитима а који су закључени пре почетка примене Закона о заштити корисника финансијских услуга...
Од почетка године и закључно са 30. јуном, број примљених обавештења је већи за 6,6 одсто, а окончаних поступања по обавештењума за 28,7 одсто у односу на исти период прошле године, укључујући све финансијске институције - банке, лизинг куће, добровољне пензијске фондове, осигуравајућа друштва.
Према подацима НБС, у првој половини године је Центар НБС примио укупно 763 обавештења с приговорима на рад финансијских институција, 392 преурањена обавештења, 374 питања, 232 питања на рубрику "Питања и одговори", и 10.174 позива и имејлова упућених Информативном центру НБС.
Како је наведено на порталу централне банке, у истом периоду, заказано је и одржано 49 поступака посредовања, од чега је окончан 41 поступак.
Погледајте и: Коначно имамо нормалну инфлацију