Не дајте личне податке трговцима
Асоцијација потрошача Србије (АПОС) препоручила је потрошачима да приликом рекламације не дају продавцима јединствени матични број или број личне карте.
Уколико продавац захтева те податке од купца, препорука АПОС је да се потрошачи позову на Закон о заштити података о личности.
Како се наводи, продавац је дужан да на продајном месту видно истакне обавештење о начину и месту пријема рекламација.
Продавац је дужан и да обезбеди присуство лица овлашћеног за пријем рекламација сваког дана у току радног времена. А обавеза трговаца је да ту евиденцију чувају најмање две године.
Када потрошац поднесе рекламацију, дужност продавца је да о томе изда писану потврду или да електронским путем потврди њен пријем. У потврди обавезно треба да стоји и број под којим је рекламација заведена у евиденцији.
Поред података о подносиоцу и датуму пријема рекламације, у евиденцију продавац обавезно уноси податке о роби, опис несаобразности и захтев потрошача који је наведен у рекламацији.
Асоцијација потрошача наводи да трговац мора да евидентира и прецизне податке о свом одговору на рекламацију.
То подразумева - датум издавања потврде о пријему, одлуци о одговору потрошачу, датуму када је достављена, уговореном примереном року за решавање, начину решавања рекламације, као и информације о евентуалном продужавању рока за решавање рекламације.
Уколико трговци не поштују Закон о заштити потрошача, који се примењује од 21. септембра, предвиђене су новчане казне од 300.000 до два милиона динара.
Погледајте:
- Тужили Ред bull: Није им дао крила
- На шта се жале потрошачи?
-МИСЛИТЕ ДА НЕМА НИШТА ЏАБЕ? Ево шта је бесплатно у Србији!