ОБНОВЉЕН "ПУТ СВИЛЕ": Први трговачки воз стигао из Кине у Иран
Само 14 дана било је довољно да воз са 32 контејнера са сировинама из Кине превали пут дуг 9.500 километара и из источне кинеске провинције Зеијанг, преко Казахстана и Туркменистана, стигне у Техеран.
Један појас - један пут
Пекинг је још 2014 године најавио амбициозан пројекат познат под називом “један појас, један пут”. Тај пројекат, познат и под именом “Нови пут свиле” укључује и планове о изградњи путева, лука, железничких саобраћајница и пратеће инфраструктуре од Кине до Блиског истока, Централне, Јужне и Југоисточне Азије
Кинеске власти су саопштиле да су спремне да издвоје чак 62 милијарде долара како би подржали пројекат “Новог пута свиле” и повезали се са иностраним тржиштима
Пут свиле је древна транс-азијска трговачка рута која је повезивала Кину са Европом и Медитераном.
На овај начин пут је краћи за чак 30 дана у односу на алтернативну, морску руту од Шангаја до иранске луке Бандар Абас, кажу из управе иранске железничке компаније.
Из те компаније наглашавају да је 14 дана најдужи интервал у коме воз из Кине стиже на коначно одредиште и додају да је оживљавање чувеног "пута свиле" од непроцењиве важности за све транзитне земље.
Како наводе, воз ће за почетак саобраћати једном месечно, а уколико буде било потребе и чешће.
- Пруга се не завршава у Техерану и ми планирамо да у будућности продужимо руту све до Европе, што ће резултирати већим приходима за Иран - кажу из железничке компаније.
Кина је најважнији трговински партнер Ирана, и у њу извозе највеће количине нафте произведене у овој земљи, а трговинска размена између ових земаља у 2014. години износила је 52 милијарде долара.
China то ињецт $62 бн ин policy банкс то боост ‘New Силк Роад’ - репорт https://t.co/qLLskfvVA4 pic.twitter.com/tPfRIlUH2J— РТ (@RT_com) Април 20, 2015