РАКА МАРИЋ - ИНТЕРВЈУ: Музичка индустрија у стагнацији, народ нема пара, али биће боље!
Ексклузивно за Србију Данас, менаџер једне од најуспешнијих рок група бивше Југославије, прича о тренутној музичкој ситуацији у Србији и открива која је звезда најтежа за сарадњу.
Мислим да је у стагнацији. Ништа ново се не појављује на тржишту и чини ми се да су ствари непромењене у задњих 10 година. Старија, афирмисана гарда музичке индустрије се држи тамо где јесте, а од млађих нема нико да исплива. Криво ми је због тога и сматрам да сви ми који смо у овом послу имамо моралну обавезу да то покушамо да променимо.
Српско тржиште економски не може да поднесе цене улазница од 50 и више евра као што је случај на западу, тако да је нормално да ће једна светска звезда радије наступати у 20 градова у Немачкој него у 19 градова у Немачкој и 1 у Београду.
Економска моћ нам не дозвољава да испоштујемо светске звезде, а потенцијални спонзори или нису заинтересовани или не могу да се укључе у реализацију оваквих пројеката.
Мислим да је велики број заказаних концерата у последња 2 месеца ове године и да то није добро ни за извођаче, ни за публику. Народ дефинитивно нема довољно новца како би испратио све ове концерте, чак и кад би хтео, и то ће се свакако одразити на број продатих улазница и повраћај улагања који сваки промотер има.
Процењујемо по популарности тих извођача. Зна се ко може у Арену, зна се ко може у Сава Центар, И зна се ко може у дискотеку. Прогнозе водимо према бројевима продатих ЦД-ова, емитовања на радију, распродатих наступа по градским трговима, фестивалима и клубовима, прегледима музике на каналима попут Youtube-a, медијске моћи И популарности извођача на друштвеним мрежама.
За сада не видим такву групу или звезду. Стари извођачи који су 30 и више година на сцени остају исти. Ту су Здравко Чолић, Горан Бреговић, Лепа Брена, Цеца и Драгана Мирковић. Издвајам Жељка Јоксимовића као изузетног композитора, музичара И певача који има потенцијал да доживи сличан успех Здравку Чолићу.
Данас им је вероватно лакше да се пробију али до једне минималне границе.
Сам избор певача је свакако један од начина да се стекне нека популарност, али они су већином имитатори који певају познате хитове, а да би постао нова звезда потребно је имати своје песме и хитове, као и нешто што ће их одвајати од осталих, да ли је то боја гласа, стајлинг, визуелни изглед и срећа.
Посаветовао би их да морају водити стопостотну бригу и пажњу о извођачима са којим сарађују, и да морају имати један фер и поштен однос према њима и према новцу.
Увек су очекивања оптимистичка. За сад смо добро кренули. Концерт Тонија и Жељка у Новом Саду је распродат.
Лако- кад се ради ради се, кад се дружи, дружи се.
Сваки почетак је тежак. Игор је један свестран младић, који је студирао на најбољим школама и био у прилици да сарађује са највећим медијским и продуцентским кућама на свету. Јако је посвећен и драго ми је када видим са колико љубави приступа овом послу. На њему је да своје знање пренесе на извођаче и публику, а ја сам увек ту да га изведем на прави пут и да му помогнем.
Цеца, прави је професионалац.