СРБИН КОЈИ ЈЕ ПРОДАО ФИРМУ ПЕПСИЈУ ЗА 200 МИЛИОНА € : Први пут о успеху!
Андреј Јовановић, један је од оснивача компаније "Марбо", која је пре неколико година продата Пепсију за више од 200 милиона евра. Ево шта каже о свом успеху.
"Бициклом на месец"
Јовановић ће бити први човек компаније “Моји брендови”, која ће објединити три наша велика бренда, Књаз МИлош, Бамби и Имлек, које је купио заједно са фондом "Мид Еуропа Партнерс".
У интервјуу за Недељник ексклузивно је испричао да је идеја за "Марбо" чипс рођена 1994. у Атини.
– Већ сам имао двоје деце, која су сваки дан доносила кући из забавишта велике кесе грицкалица, и кренуо сам да размишљам принципом: “Зашто не бисмо могли ово да правимо код нас?”. Кренули смо као бициклом на месец. Ништа нисмо знали о томе.
Пут којим се ређе иде
Проналазили су најбоље технологе и постепено развијали посао. Ишли су путем из Новог Сада ка Илоку, који је возио само војнике на ратиште, да реновирају напуштену фабрику кад нико није веровао да могу нешто да направе.
Ништа без пријатеља
Каже да је све урадио заједно с Бојаном Миловановићем, својим некадашњим клупским другом из хокејашког клуба Партизан.
– Бока и ја, који смо све ово направили, дружимо се од моје десете, а његове шеснаесте године. Од тада смо заједно и не раздвајамо се, каже Јовановић.
"Успон Марба је трајао 14 година" – истиче Јовановић.
ТАЈМИНГ!
- Једино што више вреди од било ког капитала јесте тајминг. Колико год да имаш пара и капитала, ако имаш лош тајминг, изгубићеш га, а ако немаш капитала, а имаш добар тајминг, направићеш га – поручује Јовановић.
Проблем великих трговинских ланаца
– То је суштински велики проблем за ову индустрију и за ову средину како би се сачувало оно што ову земљу највише интересује, а то су радна места. Имамо много произвођача. Узмите воду, има их десет. Дође вам, на пример, Лидл или Делез, и он те уцени и каже: “Мораш да ми радиш моју робну марку”. Ту марже нема. А да би та производња опстала, мораш да отпустиш људе и све да “аутсорсујеш”. Е, ту је проблем, јер ако неко неће, он оде код другог. То је суштински друштвени проблем – примећује Јовановић.
Прочитајте и: