Richie Hawtin уз Саму’ Абдулхади отвара Апграде фестивал, Марцел Dettmann и Цурсес предводе друго вече
Почиње продаја једнодневних улазница
Ново издање београдског фестивала електронске музике враћа се у Луку Београд. Догађај који традиционално обележава крај летње сезоне клабинга 15. и 16. септембра угостиће есенцијалан лине уп који представља диверзитет глобалног техна, бирајући извођаче који посматрају иновацију као императив.
Прво вече Апграде фестивала у петак 15. септембра предводи јединствена фигура детроитског и глобалног techna Richie Hawtin. Њему се придружују водећа палестинска техно уметница Сама’ Абдулхади и берлинско београдски дует – Др. Рубинстеин у ексклузивном б2б сету са Тијаном Т, док локалну сцену представља талентовани Матеј Русмир.
Програм друге фестивалске вечери, 16. септембра обележиће Марцел Dettmann, симбол берлинског клуба Berghain и издавачке куће Остгут Тон. Поред њега наступиће Цурсес који вешто спаја елементе new wave-a и пост-пунка са мрачним вокалима, гитарама и ЕБМ естетиком, као и Interstellar Функ, свестрани селектор и продуцент из Амстердама. За уводни сет адекватан оваквом музичком спектру постараће се наша уметница настањена у Лондону – Јохана.
У оквиру дела програма названог Препаре то Апграде, у ранијем вечерњем термину на изабраној градској локацији, као увертира главном фестивалском програму наступиће: у петак 15. септембра лефтфиелд маестро Sacha Мамбо уз подршку наше Stellarcompanion, у суботу 16. септембра млада звезда берлинске андерграунд сцене MSJY и као њен домаћи хост Feloneezy.
Од данас су на cooltix.rs, као и на продајним местима Гигс Tixa и Тицкет Висиона доступне дневне фестивалске улазнице по промо цени од 1790 РСД за регуларну и 2590 РСД за ВИП за први дан фестивала односно 1590 РСД за регуларну и 2290 РСД за ВИП за други дан. У продаји је и даље фестивалски комплет по цени од 2590 РСД за регуларне и РСД за 3790 ВИП. Куповина дневне улазнице или фестивалског комплета у овој фази доноси 40% попуста у односу на финалну цену!
Richie Hawtin је изградио каријеру на жељи за експериментисањем, увек у потрази за новим начинима тумачења techna. Од иновативних издања до рада на напредним технолошким достигнућима, Hawtin је увек померао електронску музику у нове правце. Знатижељан, храбар, али и недвосмислено повезан са живим искуством на данцефлоор-у, у наступима успева да представи трајекторију жанра као кохерентну целину којој је немогуће пронаћи алтернативу.
Крајем деведестих новоотвореном клубу у Берлину је био потребан DJ са посебно сировим техно звуком. Клуб се звао Остгут а место резидента који одговара опису заузео је Марцел Dettmann. Неуморно пулсирање Функтион Оне озвучења ће постати синоним за Berghain који је кроз Остгут доживео своју прву инкарнацију а у Dettmannu пронашао амбасадора који путујући од Буенос Ајреса, Ибице или Тел Авива до Токија не пропушта свој месечни слот у најважнијем европском клубу.
Иако је Сама’ Абдулхади прва палестинска техно уметница која је стекла међународно признање, њена каријера заиста је почела када је напустила домовину и упутила се ка узбудљивој techno сцени Бејрута. Њен звук осваја публику широм света и представља суштину бејрутске андергроунд сцене. Уроњена у ноћни живот Либана, Абдулхади је наступала, вежбала и била инспирисана бројним локалним и интернационалним Ђ-евима с којима је делила сцену, истовремено развијајући свој препознатљиви стил - интензивни техно пуног тела с карактеристичном кривом и специфичним емотивним спектром, или како каже: "Берлински техно, али доживљен на либански начин."
Било да наступа на легендарном Цонвенанза фестивалу који је покренуо Andrew Weatherall или пушта музику као DJ у главној соби клуба Цирцолоцо ДЦ-10, Цурсес успева да пренесе своју пунк енергију на плесне подијуме свих величина, остајући веран свом препознатљивом звуку.
Др. Рубинстеин је алтер его руске уметнице рођене у Израелу. Њен јединствени стил и наступ обележени су заразном енергијом, беспрекорним одабиром музике која обухвата различите жанрове и деценије. Са лакоћом се креће кроз еклектичну селекцију ослањајући се на наслеђе раве музике деведестих, ацид али и најновију продукцију која успева да пренесе есенцију клупског искуства. Међународно признање које је стекла довело је до турнеја широм Европе, Сједињених Америчких Држава, Јужне Америке, Азије и Аустралије. Др. Рубинстеин се програму придружује на позив Тијане Т, у ексклузивном б2б сету.
Тијана Т бележи наступе у клубовима као што су Bassiani, Фабриц, Фусе и Роберт Јохнсон, а редован је гост на Klubnacht догађајима у Berghainu. Већ скоро 15 година, она је кључни део музичке сцене у Србији, а ове сезоне видећемо је за дековима Соломунове 1 журке на Ибизи што довољно говори о пажњи коју добија у интернационалном контексту.
Популарност Interstellar Функ-а није изненађење, посебно за оне који прате активност институција као што су Декмантел или Русх Хоур. Место резидента у сада затвореном клубу Trouw, и у његовом вољеном наследнику Де School је довољна препорука а неуморно истраживање граница клупске музике довело га је до репутације једног од најугледнијих селектора на глобалном нивоу.
Sacha Мамбо је један од великих европских лефтфиелд селектора који поред двадесетогодишњег DJ искуства стоји иза Мацадам Мамбо етикете заслужне за проналажање есенцијалних драгуља европске андергроунд авангарде која и када преузима чисту клупску форму садржи још небројено много слојева за истраживање, баш као и његови сетови.
MSJY је један од псеудонима берлинске уметнице Jennifer Schellenberg. Док су DJ сетови MSJY-a познати по дубоким бас линијама и ритмичкој комплексности, Xades је омаж нежнијој стране њене личности, скривеној испод енергичне селекторке коју виђамо из пулта Де School-a у Амстердаму или Декмантелове Нест бине коју је отворила наступом који се препричава у европским DJ круговима. Еклектична и апсолутно егзотична перспектива коју не треба пропустити.
Матеј Русмир и даље успева да задржи титулу једног од најмлађих Ђ-ева на нашој сцени који у сетове поред софистициране селекције може да уврсти и импресивну продукцију, било да су у питању експериментални трекови којима отвара вече или пунокрвни techno бенгери који стоје раме уз раме са издањима у којима проналази инспирацију.
Јохану везујемо за медитативан и мрачан елецтро који је на ивици психоделије. Приступ и стил градила је кроз колектив Банда Панда који је годинама генерисао садржај у познатим андеграунд просторима Београда и региона. У међувремену, њен доживљај клабинга и онога што данас жели да чује и пушта у клубу се доста променило и доио нову форму на који несумњиво утиче и Лондон у којем живи и све чешће наступа.
Марија Шевић – Stellarcompanion је поред своје уметничке каријере и праксе већ дуго активна и на музичкој сцени. На радију Д59Б представља селекцију у оквиру ауторске емисије „То the Старс“ у којој, као и у клупским сетовима доноси еклектичан микс музике која је недвосмислено фокусирана на данцефлоор.
Од амбиента до јунгле-а преко афро-карипске музике и британског techna, објављујући продукцију коју у једнакој мери инпиришу Пхотек и The Царетакер на издавачким кућама као што су Hyperdub, Опал Тапес и Браинфеедер, Feloneezy заузима специфично место на београдској клупској сцени.
Досадашња издања септембарског Апграде-а обележили су незаборавни сетови великих имена сцене као што су Тале Оф Ус, Соломун, Лаурент Гарниер, Амелие Ленс, Мацео Plex, Свен Väth, Dixon, Ницолас Јаар, Miss Kittin, Модеселектор и многих други. Као колективно искуство вредно дељења, Апграде Фестивал је продужетак лета, и прилика да уз последње зраке сунца уживамо у врхунској електронској музици.
△п, △п анд only △п!
Апграде 2022 Афтермовие https://youtu.be/vSr_YUNWhow