УСКОРО у Београду: Широм света одушевљење KRAFTWERK 3Д концертом
Спектакл 24. фебруара у Штарк Арени.
Након изузетно успешне светске турнеје 3-Д концерата, немачки пионири електронске музике KRAFTWERK наступиће 24. фебруара у Штарк Арени.
Ова 3Д турнеја је проширена верзија концерата групе Kraftwerk одржаних у музејима модерне уметности широм светских метропола, у част још једне нове компилације "3-Д The Цаталогуе", за коју је освојила Греми награду за најбољи денс електронски албум крајем јануара ове године.
„На све стране су се могле видети величанствене визуелизације звука: таласи, компјутерски исписи, светлосно подрхтавање, синестетички блокови боја. Посматрали смо их кроз 3Д наочаре, како би боље доживели ову музику пуну усхићености, а опет злослутну, која је допирала из опреме.“
Како изгледа 3Д наступ који на величанствен начин утиче на сва чула, погледајте на линку.
Улазнице за KRAFTWERK могу се набавити на благајнама Штарк Арене и Билет Центра, на свим продајним местима ЦС Евентима и online на www.starkarena.co.rs.
Постоји прича да су гледаоци првих пројекција покретних слика бивали толико преплашени призором захукталог воза који им се приближавао, да би се разбежали. Нико ко је седео у публици у Royal Алберт Hall-u,na првом од три узастопна концерта групе Kraftwerk није се заправо ни погнуо када су ка њима из ваздуха похрлиле летеће бројке, током прве песмеНумберс. Мада, било је густо. Оштрице са броја 7 могле су и уво да одсеку.
Чист звук се равномерно проширо око наших глава захваљујући surround систему. Касније, док је Kraftwerk свирао обогаћену верзију песме Spacelab из 1978. године, у тело су ми се заривали зраци из комункационог сателита. Мреже квадрата јарких боја су се разлагале, и правећи балетске пируете, кретале ка нама током The Man-Machine – једне од најбољих песама Kraftwerka,koja је посебно величанствена у свом новом ремиксу. На све стране су се могле видети величанствене визуелизације звука: таласи, компјутерски исписи, светлосно подрхтавање, синестетички блокови боја. Посматрали смоих кроз 3Д наочаре, како би боље доживели ову музику пуну усхићености, а опет злослутну, која је допирала из опреме.
Јесу ли предсказања овог бенда вредна помена? Резимирајмо укратко, онда, седећи удобно заваљени у Kraftwerkovoj тромој,перпетум мобиле машини. 1970-их, Kraftwerk је освајао тржиште синтетизованим звуком, величао роботику и вештачку интелигенцију, предвидео упознавање преко интернета (Цомпутер Лове) и, апстракно, Европску унију, а да не помињем пост-хумане фузије делова људског тела и покретних делова. Ови некадашњи авангардни рокери из Дизелдорфа чије су динамичке визије представљале зачетак модерне музике, од диско музике, преко хип-хопа до техна. Свако ко користи вокодер, или на глави носи свемирску кацигу или мишије уши, њихов је изданак.
Вечерас сте могли чути одјек 40 година позитивних реакција, док је Kraftwerk скупљао плодове свога рада. Нумера Ит’с Море Фун то Цомпуте у почетку поприма призвук хаус музике, потом фанка, пре него што превладају техно и неки љупки, механизовани, звукови птица. Права је штета што сви седимо, јер овај склоп позива на рејв. Спонтани електро звук песме Airwaves, која прелази у Intermission, постаје бржи и чвршћи, а диско ритам се сусреће са техном. Да сте којим случајем ди-џеј, лако бисте на овом месту могли да умиксате екстатично пулсирајући ритам песме Доне Самер-И Феел Лове.
Можда је у питању префињено окружење Алберт Hall-a, али класични корени Kraftwerka једнако су очигледни као и њихова футуристичка неумољивост. Из њихових клавијатура допире звук црквених оргуља и треперење налик на звук флауте, уклопљено са гудачким секцијама. Штавише, структуре песама групе Kraftwerk нису линеарне већ дигресивне. Њихове оде напретку одишу покретом.
Не можемо га претворити у рејв арену, али можда је Алберт Hall могао да обезбеди стационарне бицикле па да се све претвори у врхунски тренинг спининга. Многе песме се такмиче за титулу најтипичније песме Kraftwerka– The Роботс, Аутобахн – међутим,Тоур де Франце је засигурно једна од најхуманијих. Истина, хвалоспеви на тему динамике кретања пелотона–груписање, низање, кретање дуж обриса планина. Али, ту је и дахћуће, благо хомоеротично величање ознојаности– што је реткост у њиховој музици.
С обзиром да овакав наступ на величанствен начин утиче на сва чула, било би помало неотесано истицати његвелиову очигледну когнитивну дисонанцу. Будућност се за Kraftwerkveć завршила. Певају оде напретку, али такође и фетишизују прошлост кроз старинске видео снимке Тоур-а, или црно-беле фотографије манекенки (песма The Модел, која је у великој мери непромењена). Жене су или илустрације из модних часописа, које је немогуће досећи (Цомпутер Лове), или госпође Кири (Radio-Activity).Grafika је знано унапређена од 2013. године, али обожаваоци ће препознати кључну симболику.
Питате се да ли је будућност, оваква каква је сада, по мери Kraftwerka. Да ли једини првобитни члан бенда, Ралф Hütter, или било који од осталих, каснијих апарат-чика, имају Амазонове Echo паметне звучнике? Када компјутерски глас представи четири мушкарца у „морпхсуит“ оделима, то није ни Сири ни Алекса. Не носимо кациге за виртуелну реалност, и то не само зато што би то био превелик трошак. Нове песме већ неко време не пристижу из Клинг Кланг студија (Тоур де ФранцеСоундтрацкс, из 2003. године, био је њихов последњи албум). Ова 3Д турнеја је проширена верзија концерта групе Kraftwerk одржаног у галерији Тате Модерн у Лондону 2013. године, у част још једне нове компилације у којој је група Kraftwerk поново покренула своју централу.
И док се људи-машине удаљавају, замењују их аниматронски андроиди у песми The Роботс. Задовољство у посматрању ових застрашујућих лутака не јењава, ка niHütter-ovo тапкање ногом док се бис приводи крају.