Истраживање показало: EXIT српској привреди донео преко 220 милиона евра!
EXIT фестивал је издањем 2022. године привреди Новог Сада и Србије донео нових 19,7 милиона евра, чиме се укупан допринос фестивала од оснивања до данас пење на више од 220 милиона евра.
То је показало истраживање „ТИМ Центра“ из Новог Сада, које се сваке године, за време фестивала, спроводи са посетиоцима из Србије, региона и иностранства.
EXIT 2к22 | Утицај фестивала у бројкама
Већи економски допринос у односу на претходну годину, када је он износио 18,8 милиона евра, резултат је повећања неколико кључних параметара, међу којима су рекордна потрошња и повећан удео посетилаца ван наше земље. EXIT фестивал Новом Саду и Србији даје допринос и у виду међународне промоције дестинације, чију вредност многи стручњаци сврставају у категорију – непроцењиво. Међу њима је и новинар престижног економског часописа „The Ецономист“, који је раније рекао да када би Србија цео свој буџет уложила у ПР, не би постигла оно што су за њену промоцију учинили Новак Ђоковић и EXIT.
То још једном потврђују и резултати овогодишњег истраживања, према којима највећи број испитаника сматра да је EXIT, уз Новака Ђоковића, најпознатији српски бренд у иностранству. Чак 89,8 одсто испитаника истиче да EXIT позитивно утиче на имиџ Србије глобално, док је невероватних 97,8 одсто испитаника изјавило да им се мишљење о Новом Саду поправило или остало исто након посете фестивалу!
У јулу 2022. кроз фестивалске капије је прошло више од 200.000 посетилаца, из 107 земаља света, при чему је највише иностраних гостију стигло из Немачке, Велике Британије, Турске, Мађарске и Француске, док у региону предњаче Словенија, Босна и Херцеговина и Хрватска. Чак 91 одсто посетилаца је у Нови Сад дошло због Exita, што је доказ директног позитивног утицаја фестивала на туризам, али и на имиџ Новог Сада и целокупне Србије. Посетиоци су током фестивала у Новом Саду и Србији просечно трошили 549 евра, што је скок од 22 одсто у односу на претходно издање. Туристи из Западне Европе су трошили у просеку 821 евро, а из Источне Европе 720 евра.
Број посетилаца који нису из Србије још је већи него претходне године – чинили су чак 65,4 одсто овогодишње публике, што је нови рекорд од оснивања фестивала. EXIT посећује више фанова из Западне Европе (21 одсто) него из Источне (12,5 одсто), број посетилаца из региона је традиционално висок – 24 одсто, са других континената стигло је 7,8 одсто посетилаца, а смештај је плаћало 71,5 одсто испитаника.
Проценат нових посетилаца је наставио да се повећава, њих је међу испитаницима ове године било чак 50,7 одсто. Нових посетилаца из Србије је ове године било 38 одсто.
Просек година посетилаца који су учестовали у анкети је 25,7 година, што је незнатно смањење у односу на претходну годину (26,1 годину). Високообразовани посетиоци, укључујући ту и студенте, чинили су 77 одсто публике. Запослених је било 58 одсто, а студената 35 одсто. Чак 75 одсто испитаника мисли да музички фестивали могу да направе друштвене промене. Овогодишње издање било је посебно посвећено менталном здрављу, те су се свуда по Петроварадинској тврђави могле видети поруке подршке и оснаживања. Ово је поготово значајно имајући у виду да резултати анкете показују да се 86 одсто испитаника изјаснило да EXIT позитивно утиче на њихово ментално здравље.
Истраживање је спровео новосадски „ТИМ Центар“, а рађено је на репрезентативном узорку од 1.350 посетилаца фестивала, током његовог трајања. Анкетирани су искључиво посетиоци који су улазницу купили, док су учесници, радници, представници медија, спонзора и институција изузети из истраживања.