РУСКИ СТРУЧЊАК ТВРДИ: Француски хеликоптер који се срушио у Украјини био ПРОБЛЕМАТИЧАН!
О томе је говорио Евгеније Николајевич Матвејев, војно-технички стручњак, пуковник у резерви
Према подацима команде Ваздушних снага Украјине, хеликоптер "Супер пума" Х225, који се јуче сручио у Броварима у Кијевској области Украјине, један је од хеликоптера који је Француска раније предала Министарству унутрашњих послова и државној служби за ванредне ситуације Украјине.
"ПРИПАДНИЦИ ИСЛАМСКЕ ДРЖАВЕ МАЛА ДЕЦА У ОДНОСУ НА КИЈЕВ" Захарова коментарисала убиство Дениса Кирјева
"СВАКО ОРУЖЈЕ ДОБРО ДОЂЕ" НАТО чланица шаље Украјинцима артиљерију из Другог светског рата са 70.000 комада муниције!
"НАДАМО СЕ ДА ЋЕМО И МИ ДОБИТИ НЕШТО" Европска држава у СТРАХУ од рата, није Украјина једина која ХИТНО тражи оружје
Евгеније Николајевич Матвејев, војно-технички стручњак, пуковник у резерви, говорио је о проблематичној прошлости овог француског хеликоптера.
- Овај модел се појавио не тако давно, иако је сам француски програм "пума" настао пре 45 година. Он је почео хеликоптером који је тежио 8,3 тона, али је постепено модернизован. Последњи од модела већ је био тежак 11 тона.
"Супер пума" је први лет извела 2000. године. Али, њене невоље почеле су негде 2009. године, када се догодила катастрофа. Хеликоптери се углавном користе за офшор летове, за превоз нафташа до морских платформи. Првој несрећи није дато на значају. Године 2012. поново се догодила катастрофа. Било је 19 особа у летелици и све су спасене.
Тада су говорили да постоји нека тенденција повезана са главним мењачем. Као потврда тој сумњи догодила се катастрофа у Норвешкој 2016. године. Тада су се главни ротор, односно лопатице, одвојиле од хеликоптера, летелица је пала и свих 12 путника је погинуло.
Као узрок се испоставила пукотина у зупчанику главног мењача, односно, напрслина од замора. Ово је конструкторско-производна грешка. Успели су да је открију, али је у периоду од 2012-2016. године толико утицала на нафташе да су одустали од услуга коришћења овог хеликоптера. Није било потражње за овим летелицама. Штавише, 2014. године пале су цене нафте и преко 150 хеликоптера се нашло на земљи.
Само је 10 хеликоптера летело. Сви су припадали француским банкама. Оператор је био "Цанадиан Хелицоптер Цорпоратион", који се бавио одржавањем, док су власници биле француске банке. Они су истраживали како да прилагоде ове хеликоптере или да их негде склоне. То је из разлога што је веома скупо одржавање хеликоптера који не лете.
Тим пре тешких хеликоптера, као што је овај. Намена летелица је промењена, па су почели да се употребљавају за потраге, спасилачке мисије, хитне случајеве и тако даље.
Тада се и појавила идеја да се хеликоптери руске производње у Украјини замене француским летелицама. Склопљен је уговор о куповини 55 хеликоптера, од којих је 21 хеликоптер управо овај "Супер пума". Украјина је крајем 2018. године почела да добија ове летелице.
- Они (Украјина) су одустали (од руских хеликоптера), јер су руски "лоши", а француски "добри". И, ево, сада се игра на ову карту. Али, чињеница да је "пума" инфериорнија у односу на наш Ми-8 је недвосмислена. Ми смо по габаритима већи, по носивости бољи.
Јуче се у Броварима у Украјини срушио хеликоптер у ком је погинуло осамнаест особа, међу којима троје деце. Међу погинулима су министар унутрашњих послова Украјине Денис Монастирски и његов заменик Евгеније Јењин.
Из кабинета украјинског лидера саопштено је да је руководство МУП-а, летело на једну од "критичних" тачака у земљи где су у току борбена дејства. Саветник министра унутрашњих послова Украјине Антон Герашченко изјавио је касније да би узрок пада хеликоптера могла бити диверзија, неисправност технике и нарушавање правила безбедности, као и да је у току истрага.
Вести из Украјине читајте ОВДЕ.