ПЛАШИТЕ СЕ ЛЕТЕЊА? Имамо чињенице које ДОКАЗУЈУ да је летење УБЕДЉИВО НАЈБЕЗБЕДНИЈИ начин путовања (ФОТО/ВИДЕО)
Страхови потичу од неразумевања и незнања
Иако је путовање авионом убедљиво најбољи, најбржи и најсигурнији начин летења данас, многи људи не могу да победе свој страх од уздизања у висине. Многима се често јавља анксиозност и стрес пре полетања, који потичу пре свега из неразумевања и незнања. Овај текст ће покушати да подробно објасни зашто је страх од летења потпуно ирационална појава.
Сигурно сте чули хиљаду пута податак да је већа вероватноћа да погинете у аутомобилској несрећи него у рушењу авиона. Тај податак је уствари потврђена чињеница, а професор Дејвид Ропејк са Харварда је доказао да су шансе да погинете у колима 1:5000, док је вероватноћа да погинете у авионској несрећи минималних 1:11000000. Постоји и чувени (непотврђени) податак да више људи годишње умре у несрећама које изазове магарац него у рушењима авиона.
Ево зашто се на аеродрому можете осећати најбезбедније
Уколико желите да вам путовање авионом буде максимално пријатно и безбедно, ево како треба да се понашате
ШТА СЕ ДЕШАВА АКО ГРОМ УДАРИ У АВИОН: Путници то и не примете, а због модерне технологије гром не може да сруши авион
Друга ствар је чињеница да се несреће дешавају, али је важно напоменути да чак 95 посто авионских несрећа није фатално, према подацима америчког државног тела за безбедност у саобраћају.
Још једна раширена фобија је и страх од тероризма. И, да се и даље држимо животињских поређења, већа је вероватноћа да вас поједе ајкула него да погинете у терористичком нападу у авиону.
Авиони пролаз тестирања од самог почетка развоја једног типа летелице. Да не спомињемо провере које се врше пре сваког полетања, као и после слетања. То можете погледати и на снимку испод.
- Тестирање издржљивости крила: Авионска крила се често на тестовима савијају често и до 90 степени, па и до самог пуцања. Авионска крила су невероватно флексибилна и могу да издрже сваки притисак.
- Тестирање мотора: Овде постоје два одвојена теста. Један је када мртве пилиће испаљују у мотор, чиме се симулира усисавање птице у мотор током лета. Испаљивањем пилета се тестира и “шоферка”. Други тест је слетање на готово поплављену писту, чиме се проверава способност мотора да настави да ради и када вода уђе у њега.
- Тестирање температуре и висине: Авиони се тестирају у свим условима, од потпуног залеђивања до врелине која топи гуме. На тај начин се проверава да ли авион функционише у свим потребним условима.
- Тест минималне брзине узлетања: Тест пилоти буквално “вуку” реп авиона по писти, чиме се тестира минимална брзина узлетања.
- Тест кочења: Авионе прво натоваре до максимума, и наместе им истрошену опрему за кочење. Потом авион рула по писти огромном брзином, а затим нагло кочи, чиме се мери колико времена је потребно да се дође до потпуног заустављања.
Да напоменемо, тек после свих ових, и још многих других тестова (гром, недостатак горива) авион може уопште да се нађе у продаји. Тестирани су на све што може да угрози безбедност лета. Размишљајте као произвођач авиона, који жели и више од вас да авион буде безбедан, зато што ако то није, нико неће хтети да га купи.
Постоји стари мит у који из неког разлога људи и даље верују, а то је да маске за кисеоник у авионима у ствари немају никакву другу функцију осим да вам улију лажни осећај безбедности. Многи се питају како те маске раде када уствари нису прикачене на резервоаре са кисеоником, а овај видео снимак даје најбољи одговор на то питање.
Маске се спуштају моментално после губитка притиска у кабинама. Ако не ставите маску одмах, за само 15 секунди можете да изгубите свест (зато прво маску стављате себи, па тек онда другима).
По стављању маске активира се механизам који хемијском реакцијом обезбеђује кисеоник, који ће вас сигурно одржати свесним док се пилот не спусти на прихватљивију висину.
Нису мотори једино што авион држи у ваздуху. Они су само један део целе једначине, која укључује потисак и многе друге факторе. Мотори служе да пруже потисак, али ако престану да раде, шта се дешава.
Па крајње једноставно – једрење. Како пилот путничког авиона Лим Хој Хинг објашњава:
- Сваки авион моће да једри до слетања, зависи само дистанца. Једрилице могу много дуже да лете без мотора, док једномоторци имају мало мању раздаљину једрења, али ипак могу дуго да једре пре слетања.
Десет занимљивих чињеница које можда нисте знали, а чине авион најбезбеднијим средством за путовање
Ове чињенице сигурно нисте знали о авионима, а чине их најбезбеднијим местима на планети
Тим Морган, његов колега, наводи да авион наставља да има велику брзину због гравитације и моментума. И то више него довољну брзину да настави да лети и не падне.
На крају крајева, то је нешто око чега уопште не треба да бринете. Шанса да оба мотора закажу је астрономски мала, тачније – мања од 1 за чак милијарду часова лета.
Да завршимо турбулентно – не постоји опасност од турбуленција. Како сами пилоти кажу, турбуленције су само непријатност, и ништа више од тога.
Главни разлог зашто пилоти избегавају турбуленције је зато што их оне нервирају, исто као и вас у путничком делу авиона. Они желе да пију кафу без просипања. Једноставно речено, оне се не разликују од “џомби” на путу.
Ако желите да избегнете осећај непријатности који вам доносе турбуленције, саветујемо вам да кренете на пут рано ујутру или мало пре заласка сунца, када је атмосфера стабилнија зато што наша звезда не загрева земљу у великој мери.
Такође, бирајте седишта која се налате код крила, пошто се код њих најмање осећа турбуленција.
Надамо се да смо вам показали и доказали да, осим у вашој глави, не постоји рационални разлог за страх од најбољег, најбржег и најбезбеднијег начина путовања.