Који су начини да се смањи загађење ваздуха? ДВЕ ОШТРЕ МЕРЕ СУ КЉУЧНЕ, али се једна неће допасти грађанима!
Једна од првих мера којом ће се бавити новорофмирана Радна група за решавање проблема загађења ваздуха биће ригорозна контрола возила на техничким прегледима.
Србија са 2.238.533 возила, колико их је регистровано 2019, просечне старости веће од 17 година, с правом је, као један од начина смањења загађења ваздуха, предвидела две мере које се односе на аутомобиле и које релативно брзо могу да дају значајне резултате.
Мраз и магла, али не довека! Најављен ВРЕМЕНСКИ ПРЕОКРЕТ: Погледајте шта нас чека ДО КРАЈА НЕДЕЉЕ!
Интернет се усијао! БАКА ПРАСЕ реаговао на Биковићеву објаву, уследио глумчев одговор који НИКО НИЈЕ ОЧЕКИВАО!
ДАНАС ЈЕ ЈОВАЊДАН! На данашњи празник се НЕ ВЕСЕЛИ, а поштовање ЈЕДНОГ ОБИЧАЈА може донети ЗДРАВИЈИ ЖИВОТ
Управо издувни гасови из ауспуха су један од кључних загађивача ваздуха. Једна од првих мера којом ће се бавити новорофмирана Радна група за решавање проблема загађења ваздуха биће ригорозна контрола возила на техничким прегледима.
Према важећим прописима, усвојеним 5. јула 2018. године, на линијама техничких прегледа се мери емисија штетних гасова, али се неисправна возила не искључују, већ се власницима даје рок да до 5. јула 2021. године отклоне све недостатке.
Сада би држава у циљу ургентног отклањања повећаног загађења могла одмах, не чекајући следећу годину, да започне примену овог прописа.
Друга најављена мера је субвенционисање куповине хибридних и електричних возила. Понуда хибридних возила на нашем тржишту је добра, јер за ову врсту еко-аутомобила, за разлику од електричних, засада не треба прескупа инфраструктура - мрежа брзих пуњача.
При томе, хибриди су и доста јефтинији од електричних возила, али свакако држава мора да почне и прављење инфраструктуре за чисто електричне аутомобиле.
Колико је држава спремна да припомогне куповину "зелених" возила тешко је проценити. Европске земље издвајају од 3.000 до 12.000 евра субвенција за куповину ових возила. Не треба заборавити ни друге бенефите с којима држава може да поспеши куповину - почевши од ослобађања од пореза, бесплатног паркирања, куповине "старо за ново", и јефтинијим регистрацијама, омогућавањем коришћења жуте траке у градовима и слично.
Могла би ускоро да се донесе и забрана увоза возила са моторима Евро 3, па и Евро 4 стандарда, иако је раније планирано да се то уради крајем ове године.
- Ми смо постали отпад за возила из Европе која нико неће - каже генерални секретар Српске асоцијације увозника нових возила Бобан Николић.
- Апсурд је и да за увоз новог возила држава наплаћује еко-таксу од 12.000 динара по тони, а за половна не - додаје он.
У Србију је 2019. године увезено 141.918 половних возила. Од тога са "евро 4" мотором 48.445 - произведених од 2006. до 2009, а са "евро 3" мотором 61.303 - којима је година производње између 1999. и 2005.
Оборили су га и БЕСОМУЧНО ШУТИРАЛИ: Српски дечак претучен је због КРСТА, РОДИТЕЉИ ОТКРИЛИ КАКО СЕ СВЕ ОДИГРАЛО
ТУЖНО! У ОВОМ ГРАДУ СЕ НЕ ПЛИВА ЗА ЧАСНИ КРСТ ЗБОГ ЗАГАЂЕЊА: Александровачко језеро и ове године пусто
ПРЕМИНУЛА ЛЕГЕНДА СРПСКЕ ТЕЛЕВИЗИЈЕ: Познатим филмовима и серијама дао је свој печат!
САНКЦИЈЕ ЗА ЗАГАЂИВАЧЕ! "Гашење индивидуалних котларница кључ за решење загађености ваздуха" - Министар Триван о загађености ваздуха
Више од МИЛИОН ДИМЊАКА гуши Србију: Откривен КЉУЧНИ УЗРОК загађења ваздуха