СТРОЖА контрола аутомобила: Ако ваш ауто има ОВУ КИЛОМЕТРАЖУ, чека вас НЕПРИЈАТНО ИЗНЕНАЂЕЊЕ!
Усклађивање са директивама Европске уније
Возила која су прешла више од 160.000 километара мораће два или више пута годишње да иду на технички преглед, без обзира на старост.
То правило биће уврштено у нови Закон о безбедности у саобраћају, чије ће писање почети на јесен.
Прочитајте и:
Возачи аутомбила старијих од 15 година, за која су била предвиђена два техничка прегледа годишње тек су одахнули пошто је укинута ова уредба која је требало да ступи на снагу 5.јула, али ће их нешто слично сачекати већ од следеће године. Али не само њих , већ све возаче чији су аутомобили прешли више од 160.000 километара, а таква је већина и на улицама и у продаји.
Наиме, у МУП-у већ прпремају нови закон, у коме ће једна од новина бити управо дупли технички прегледи, само по другачијием критеријуму.
Начелник управе саобраћајне полиције Небојша Арсов објашњава да ако Србија жели у Европску унију мора да се прилагоди условима.
- Директива Европске уније је да возила са пређених 160.000 километара имају два или више техничких прегледа годишње.
Тако је већ на Западу и то ћемо морати да урадимо у наредном периоду. У октобру или новембру кренућемо са писањем новог закона, што значи да би 2019. или 20120. године могао да се нађе на дневном реду Скупштине Србије- истиче Арсов.
-Један број возила ће да нестане из саобраћаја, јер њихови власници неће моћи да исправе недостатке. Рецимо, поправка лимарије "југа" кошта 500 евра, а цена тих возила је свега неколико стотина евра. Такође, од 5. јула 2021. године сва возила ће морати да имају катализаторе, а њихова уградња ће власнике возила коштати практично као и возила- објашњава Арсов и додаје да је просечна старост путничких возила у Србији 16,6 година.
Милан Вујанић, професор на Саобраћајном факултету, сматра да мера која предвиђа више техничких прегледа годишње за возила која имају преко 160.000 пређених километара није тако драстична као недавни предлог о дуплим техничким прегледима за возила старија од 15 година, који је на крају укинут.
- Возачи у Србији у просеку годишње пређу између пет и осам хиљада километара, што знали да неће морати сва возила старија од 15 година више пута на технички преглед. Овом мером највише ће бити погођена службена и комерцијална возила, пре свега аутобуси и камиони- наглашава Вујанић.
Међутим, како каже, постоје и одређене сумње у вези са применом те одредбе.
-Поставља се питање ко ће да плати два или више техничких прегледа годишње. Нисам сигуран да ће грађани имати новца за то.
Такође, ова новина би могла да доведе до још чешћег лажирања километраже, што треба да се третира као кривично дело- каже Вујанић и додаје да власници нових возила не би требало да иду прве године на технички преглед.