ЕСКАДРИЛА ВОЈСКЕ СУВЕРЕНО ДОМИНИРА НЕБОМ! Сада их имамо 14: МиГ 29 - "оштрица мача" као гаранција моћи наше земље
Јучерашњом испоруком Беолорусије, Србија је комплетирала ескадрилу од 14 ловачких авиона МиГ-29
Српско ратно ваздухопловство и српско небо, захваљујући опремању новим белоруским авионима МиГ-29, модернизацији постојећих ресурса и улагањима у побољшање материјалног статуса пилота и летача, значајно је ојачано.
Чини се да наша ваздухопловна ексадрила није била толико моћна још од времена Југославије.
УБИЦА НОСАЧА АВИОНА: Москва располаже премоћним оружјем, "паметна" ракета способна да развали сваког непријатеља
УПОЗНАЈТЕ "ГВОЗДЕНУ КУПОЛУ" И РАКЕТУ "ТАМИР": Неке ствари о моћном израелском оружју вероватно нисте знали (ВИДЕО)
ТВОРАЦ НАЈРАЗОРНИЈЕ БОМБЕ НА СВЕТУ ДОБИО НОБЕЛОВУ НАГРАДУ ЗА МИР: Парадоксално, али прочитајте до краја (ВИДЕО)
Јучерашњом испоруком Беолорусије, Србија је комплетирала ескадрилу од 14 ловачких авиона МиГ-29 од којих ће 11 једноседа бити доведено на ниво МиГ-29СМ односно постаће вишенаменски борбени авиони, док ће три двоседа, обзиром на скромнију опремљеност и борбене могућности, највероватније проћи кроз модернизацију мањег обима.
Војска Србије тренутно располаже са 14 авиона МиГ-29 који се сврставају у једне од најсавременијих авиона на свету.
- Руски МиГ-29 (10)
- Белоруски МиГ-29 (4)
(11 једноседа ће бити доведено на ниво МиГ-29СМ)
Током 2017. године у оперативну употребу уведено је шест авиона МиГ-29 које је Војска Србије добила из Руске Федерације, а у 2019. години извршено је опремање са још четири авиона овог типа, који су донација Републике Белорусије.
Допремањем преостала два од четири ловца МиГ-29 које је Белорусија донирала Србији, комплетирана је "прва постава" најмодернијих јуришних борбених авиона наше земље.
Набавка авиона МиГ-29 кроз војнотехничку помоћ Руске Федерације и Републике Белорусије, само је један од показатеља резултата развијене и одличне војно-економске сарадње и сарадње у области одбране са партнерским земљама.
Најбројнији међу њима су авиони верзије 9.13, три примерка које је донирала Русија имају евиденцијске бројеве 18201, 18202 и 18203, а летелице из Белорусије наставиће тај низ тј. имаће евиденционе бројеве 18204, 18205, 18206 и 18207.
Вишенаменски борбени авиони МиГ-29 у основи су намењени за ловачко-пресретачка дејства против непријатељских ваздухоплова, а у помоћној намени за дејства по циљевима на земљи и води. Максимална брзина ових авиона износи 2.400км/х (2,25 маха), максимална висина лета 18.000 метара, а тактички радијус 1.500 километара. Модернизацијом авиона МиГ-29 повећава се борбена ефикасност и ватрена моћ, чиме се значајно унапређују способности Ратног ваздухопловства и ПВО за контролу и заштиту ваздушног простора изнад Републике Србије и на њеним прилазима.
Преостала два од четири белоруска ловца МиГ-29 након доласка у Србију ће бити упућени на ремонт и мање модификације како би били доведени на ниво постојећих српских авиона.
Белорусија је Србији донирала 4 једноседа варијанте 9.13. Званично смо до сада могли да видимо да је процес модернизације на ниво приближан верзији МиГ-29СМ започео октобра прошле године.
Осавремењавање обухвата дораду радара, система за управљање ватром, унапређење система за противелектронска дејства, интеграцију савременијих ракета ваздух-ваздух средњег домета, као и вођених ваздухопловних убојних средстава ваздух-земља. Такође, за потребе обуке биће дорађен и симулатор летења.
МиГ-29СМ поседује вишенаменски радар Н019МЕ који представља модификацију радара Н019М "Топаз" са авиона МиГ-29С у односу на који има нешто слабије могућности. Истовремено може пратити 10 циљева у ваздуху, а омогућује истовремено гађање два циља. У састав радиолокационог нишанског комплекса уведен је нови радиолокациони канал АРЛК са аутономин рачунаром МВК-04. Ради примене телевизијски самонавођених убојних средстава класе ваздух-земља, у систем за управљање ватром (СУВ) је укључен и телевизијски канал са аутономним рачунаром.
Овако модификован СУВ омогућује да се слика са телевизијске главе за самонавођење приказује на вишенаменском колор дисплеју МФИ-54 који је уграђен уместо радарског показивача. Модернизован је и оптоелектронски нишанско-навигацијски систем, ту је затим нови вишенаменски централни рачунар, навигацијски систем уз примену ГПС а примењена је и магистрала података по стандарду МИЛ-СТД-1553Б.
Подизању оперативних способности Ратног ваздухопловства и ПВО допринео је и процес обуке и усавршавања војних пилота за авионе МиГ-29. Са већим бројем авиона МиГ-29 вишеструко је повећан и број часова налета за сваког пилота из састава ескадриле, чиме је обученост људства на знатно вишем нивоу него што је то било у претходном периоду. Такође, за потребе обуке млађих пилота, током 2019. године извршена је основна и борбена обука у Руској Федерацији.
Уз опремање новим ваздухопловима, озбиљан програм усавршавања, непрекидно кондиционирање и одржавање постигнутих способности наших пилота, значајно су допринели унапређењу оперативних способности Ратног ваздухопловства и ПВО.
Вести о домаћем и страном наоружању можете прочитати ОВДЕ.