РУСИ НАТЕРАЛИ АМЕРИКАНЦЕ НА ОЧАЈНИЧКИ ПОТЕЗ! После шест година и БАЧЕНЕ ДВЕ МИЛИЈАРДЕ ДОРАЛА, Вашингтон одустао од програма ФАРА
Ово нико није очекивао.
Америчка војска је одлучила да заустави развој својих будућих хеликоптера за напад и извиђање у оквиру програма ФАРА (Футуре Attack Reconnaissance Аирцрафт), према званичном сајту службе.
РУСКЕ "НУКЛЕАРНЕ ТРИЈАДЕ" ДОШЛЕ НАДОМАК АМЕРИКЕ! Два стратешка бомбардера примећена на небу изнад Аљаске (ВИДЕО)
"КАДА ДРУГИ НЕ МОГУ И НЕ СМЕЈУ, САМО ЈЕ ЈЕДНА КОЈА УВЕК МОЖЕ И СМЕ": Ево како изгледа обука ЕЛИТНЕ ЈЕДИНИЦЕ ВОЈСКЕ
НАТО АПЕЛУЈЕ ДА ЕВРОПА ПОЈАЧА ПРОИЗВОДЊУ ОРУЖЈА: Сукоб са Русијом би могао да траје ДЕЦЕНИЈАМА
Са прототиповима који су требали да буду завршени 2024. године, одлуку о отказивању су у америчкој војсци назвали “трансформационо ребалансирање”. Програм је отказан након што су САД до данас већ потрошиле 2 милијарде долара на развој ФАРА.
Рат се мења, закључили у америчкој војсци
Нова америчка визија будућег рата и дронова, део лекција научених у Украјини наводно довела је до отказивања програма ФАРА.
- Ратовање се мења брже него што се дешавало деценијама, а Војска се константно трансформише на основу научених лекција и трезвене процене савременог ратишта - наводи се у саопштењу, па је америчка војска одлучила да прераспореди инвестиције ка модернизацији авијације, а средства која се издвајају за авионе сматрају много поузданијим.
- На бојном пољу, посебно у Украјини, сазнајемо да се ваздушно извиђање суштински променило - рекао је начелник генералштаба генерал Реџи Џорџ.
Он је уверен да ће иновације и набавке савремених беспилотних ваздушних система и малих комерцијалних беспилотних летелица дати војсци способности које ће јој омогућити да „подржи заједничке снаге у приоритетним сукобима и широм света“.
Укида се и развој УХ-60В Блацк Hawk
Истовремено, напуштање хеликоптерског прогама ФАРА тврде да је само једна од тачака плана трансформације, која укључује и заустављање производње хеликоптера УХ-60В Блацк Hawk због „значајног повећања трошкова“, постепено укидање употребе застарелих беспилотних летелица, као што су Shadow и Равен.
Такође ту је и жеља да се одложи почетак производње мотора ГЕ Т901 у оквиру програма ИТЕП (Програм побољшаног турбинског мотора) како би се „обезбедило довољно времена за његову интеграцију на АХ-64 и платформе УХ-60“.
У ФАРА конкуренцији су bili Bell 360 Инвицтус и Сикорскијев (Лоцкхеед Мартин) Raider-X. У новембру месецу се из америчке војске тврдило да је прототип РАИДЕР X завршен 98%. Очекивало се окончање испитивања мотора Генерал Елецтриц Т901 (ГЕ300) развијеног на бази програма „Импровед Енгине Турбине Програм“ (ИТЕП). Први лет Ридер X је био заказан за четврти квартал 2024. године.
Занимљива решења која је „Sikorsky“ применио на хеликоптеру је не само X2 коаксијални ротор, иначе несвојствен за ову компанију, већ и пусхер пропелер који треба да обезбеди велику брзину крстарења. Према садашњим спецификацијама, постиже се брзина од 460 км/х.
Такође је вредно напоменути решење отвореног модуларног система вешања оружја (Модулар Опен System Approach, МОСА), које се увлачи у унутрашњост хеликоптера али и омогућава интеграцију других система и олакшава “Plug-and-Play” надоградњу. Хеликоптер је универзалан а могао би превозити до 6 војника.
Конкурентски Инвицтус 360 компаније „Bell“ помало подсећа на РАХ-66 Comanche – заједнички пројекат вишенаменског извиђачко-јуришног хеликоптера „Боеинг“ и „Sikorsky“ из средине деведесетих година XX века.
Као и конкурент Раидер X, Инвицтус је био наводно 90% завршен. Први прототип се мало разликује од првобитно представљеног пројекта из 2020. и има конвенционални репни ротор уместо фенестрона.
Инвицтус 360 је представљен са макетама топа 20 mm XM915 у носу, као и пројектилима АГМ-114 Hellfire и АГМ-179 смештеним у унутрашњем одељку за оружје.
Иначе, „Bell Тектрон Инц.“ је за Bell 360 Инвицтус одабрала нову сензорску интерфејс јединицу за прикупљање података (Дата Цонцентратор Унит, ДЦУ), СИУ36 (Сенсор Интерфаце Унит). ДЦУ управља, надгледа и контролише сигнале до и од система за управљање (Вехицле Манагемент System, ВМС) и система за прикупљање и анализу података како би се осигурала поузданост и сигурност летилице (Health Усаге Мониторинг System, ХУМС).
Замена хеликоптера Блацк Hawk УХ-60 се наставља
С друге стране, програм за хеликоптере великог домета (ФЛРАА) остаје у функцији. Програм ФЛРАА за замену хеликоптера Блацк Hawk УХ-60 се наставља, тврде упућени из америчке војске.
Прошлог децембра, како је ДефенсеРоманиа такође навела, компанија Bell је са нагибним мотором В-280 „Валор“ проглашена за победника трке за замену поштованог УХ-60 Блацк Хавк, који је у функцији од 70-их година.
Bell, koji је лансирао В-280, летелицу сличну изузетно контроверзном В-22 Osprey, победио је тим Sykorski-Boeing који је предложио Defiant-X, коаксијални хеликоптер са два постављена ротора који се ротирају у супротним смеровима, нудећи већу стабилност него традиционални хеликоптери.
Bell је први пут представио В-280 2013. године. За разлику од свог претходника, В-22, његови мотори на врху крила су фиксни, што је достигнуће које би требало да смањи трошкове одржавања.
Са масом од 8 тона када је празан, В-280 може да носи до 14 потпуно опремљених војника са крстарећом брзином од 520 км/х. У зависности од конфигурације, домет деловања (борбени домет) је између 925 и 1500 км.
Дизајниран је да комбинује брзину, домет и ефикасност авиона са фиксним крилима са могућностима вертикалног полетања и слетања (ВТОЛ) хеликоптера.
Извор: Србија Данас/Oružjeonline.com