ШОК ОДЛУКА НА КАВКАЗУ! Руси упозоравају, Азери се окрећу застрашујућој јапанској тактици! (ВИДЕО)
Поседују опасне летелице.
Азербејџанска војска има начина да модификује старе совјетске двокрилце Ан-2 и тако их претвори у беспилотно високо прецизно ударно оружје.
"ЛУДИЛО" У НАЈАВИ - Чак пет дербија за викенд, међу њима и окршај "Вечитих"
ОТКРИВЕНО КО ЈЕ ОБЕЗГЛАВЉЕН У ПАРИЗУ И ЗБОГ ЧЕГА: Погледајте језиву хронологију крвавих напада у Француској
СУЛТАНУ СЕ ДРМА ПРЕСТО: Турска опозиција у узлету, чекају прави тренутак да Ердогану задају одлучујући ударац
У улози беспилотне летелице-камиказе, његов ефекат могао би бити једнак експлозији озбиљног крстарећег пројектила или балистичке ракете, с обзиром на носивост ове летелице, упозоравају руски војни стручњаци. Међутим, приликом извођења борбених задатака у новој улози, овај авион такође има велике недостатке.
Према изворима руског интернет портала "Известија" који су упознати са оперативном ситуацијом на фронту, азербејџанска војска ове авионе "утоварује" великим количинама горива и експлозива у намери да их наводе на непријатељске положаје. Руски стручњаци су уверени да су Азербејџанци у стању да модификују ове летелице и претворе их у дронове.
Укључују једноставну опрему за управљање аутопилотом, укључујући сателитске навигационе системе, што омогућава летелици да лети унапред одређеном путањом и врши нападе на непокретне циљеве на земљи. Званични Баку негира ове информације, мада не пориче употребу других врста дронова.
Разарајућа снага беспилотних летелица камиказа направљених на основу старих совјетских биплана Ан-2 може се упоредити са разорном снагом крстарећих пројектила, али њихове димензије и мала брзина у лету чине бескрајне "косице" врло лаком метом за мало боље обучене посаде на ПВО системима.
Од почетка сукоба у Нагорно-Карабаху, оборено је најмање пет модернизованих авиона Ан-2, који су покушавали да продру у зону ПВО коју је поставила одбрана, кажу стручњаци у тексту интернет портала "Известија".
Према њиховим подацима, два авиона су оборена у понедељак, 12. октобра, током мисије насилног извиђања прве линије фронта и покушаја прелета.
Министарство одбране Републике Јерменије објавило је видео материјал који показује обарање ових летелица. Као и у претходним ситуацијама, током обарања ове летелице није забележен покушај спасавања пилота (падобранство).
Само у првој недељи сукоба забележена су додатна три пуцања у ове летелице. Излагање остатака летелице није идентификовало присуство људске посаде у њима.
Овај руски медиј послао је писмо јерменском Министарству одбране тражећи званичне информације о уништеном / обореном авиону Ан-2, као и да ли су ове летелице могле да нанесу било какву штету током свог рада. У време писања овог текста, руска редакција није добила званични одговор.
Јединствени медијски центар непризнате Републике Нагорно-Карабах дошао је до информација да је од почетка сукоба у борбеним операцијама оборено укупно 18 непријатељских авиона.
Међутим, ово је цифра која укључује разне врсте борбених авиона. Поред горе поменутих авиона Ан-2, ту су и тактички бомбардери Су-25, као и вишенаменски ловци МиГ-29. Међутим, осим Ан-2, њихови могући остаци нису приказани на видео и фото материјалима са прве линије фронта.
С друге стране, Министарство одбране Републике Азербејџан не признаје губитке својих борбених авиона, укључујући и Ан-2. Од 27. септембра, када је сукоб почео, званични Баку никада није говорио о сопственим губицима у људству и употребљеној борбеној опреми.
Пре неколико дана, шеф информативне службе азербејџанског Министарства одбране оптужио је јерменску страну за фалсификовање података када је реч о видео материјалима који приказују обарање авиона Ан-2. Наиме, према његовим речима, Јермени су модификовали своје видео материјале посебним програмима за графику и анимацију. Том приликом је нагласио да су сва беспилотна летелица која су била у наоружању азербејџанске војске "у целини и даље у борбеној машини".
Истовремено, азербејџанско Министарство одбране објавило је на десетине снимака масовне употребе ударних беспилотних летелица "Бајрактар" турске производње, као и беспилотних летелица "Хароп" и "Орбитер" израелске производње. Ови хици показују велики број удара на непријатељске копнене циљеве, који се углавном састоје од непокретних циљева као што су артиљерија, оклопна возила, бункери, групе непријатељских војника.
Сателитске слике азербејџанског аеродрома у граду Јевлах показују више од 60 летелица Ан-2 обојених у исту белу боју и налик на оборене биплане које смо могли видети у објављеним видео материјалима. Овај аеродром се налази само 50 км од места извођења борбених дејстава.
Руски интернет портал "Известија" обратио се азербејџанском Министарству одбране питањем да ли ваздухопловне јединице азербејџанске војске имају у свом наоружању беспилотне модификације авиона Ан-2. Међутим, одговор на ово питање није стигао у редакцију овог руског медија.
- Користите само као дрон за камиказе - рекао је за интернет портал "Известија" војни историчар Дмитриј Болтенков.
- Азербејџану је на десетине таквих летелица остало od SSSR-a, у војној и цивилној верзији. Међутим, њихов употребни ресурс је одавно исцрпљен. Таквим машинама једноставно више није могло безбедно да се управља. Дакле, потпуно је разумљива одлука да се ова летелица претвори у дрон, уместо да се разведе. Намењен је провокацији непријатељске ПВО у ниском лету да реагује, отвори ватру и на тај начин демаскира свој положај. То омогућава далеко савременијим беспилотним летелицама са карактеристикама удара, које обично иду у другом таласу, да изврше високо прецизан удар на откривене положаје и неутралишу његов систем ПВО. У улози беспилотне летелице-камиказе, његов ефекат може бити једнак експлозији озбиљне крстареће ракете или балистичке ракете, с обзиром на корисни терет ове летелице.
Чак и током СССР-а, старији ловци, којих је било у огромним количинама попут МиГ-15 и МиГ-21, претворени су у беспилотне летеће циљеве. Овим летелицама, које су се углавном користиле за обуку јединица руског ваздухопловства и ПВО, управљали су радио канали.
Дакле, ако узмемо у обзир да је чак и у совјетско време било могуће претворити млазне ловачке авионе у авионе са даљинским пилотирањем, тада претварање авиона Ан-2 у беспилотне летелице није превише сложен задатак.
Поготово ако се зна да савремена електроника значајно поједностављује такву конверзију. Терористи у Сирији су безброј пута покушали да се пробију кроз систем ПВО који је бранио прилазе руској ваздухопловној бази "Хмејмим" користећи импровизоване ударне беспилотне летелице вођене најједноставнијим навигационим уређајима и системима управљања. Дакле, за земљу као што је Азербејџан, ово уопште не би требало да буде посебно велики проблем.
Што се тиче трансформације Ан-2 у дрон, прва искуства потичу из НР Кине. Наиме, кинеска компанија "China Аероспаце Сциенце анд Technology Corporation", на основу овог авиона, који се у овој земљи производи по лиценци, направила је беспилотни транспортни авион ознаке И5.
Двокрилац је први пут полетео 2018. године, а у августу исте године извршио је први комерцијални лет. Кинези ову летелицу углавном користе за домаћи саобраћај.
Лаки транспортни двокрилац Ан-2 конструисан је давне 1947. године. Овај авион је такође пронашао своје место у Гинисовој књизи рекорда као јединствени авион који се и даље производи 60 година након првог склапања. У СССР-у, Пољској и Кини произведено је више од 18.000 Ан-2 у различитим варијантама. Више од 1.000 је и даље у активној употреби широм света, укључујући и Русију.
Летелица може подићи 1.500 кг терета. Његов плафон лета износи 4.500 метара, док максимална брзина не прелази 260 км/х. Током бившег СССР-а, ове летелице су се широко користиле за превоз путника и терета у огромним подручјима која су сиромашна насељеним местима, путним комуникацијама и која су углавном непроходна (Сибир, Далеки Исток). Ан-2 је извезен у 26 земаља света.
У транспортно-путничкој варијанти, овај авион може да превози до 12 људи на удаљености од 1.000 км. Ваздухоплов се одликује изузетно добрим летачко-техничким карактеристикама током полетања и слетања. Да би се попео на пут неба, довољна му је кратка и равна земљана површина дуга 500 метара.
Што се тиче војне верзије, Ан-2 се углавном користио за извршавање задатака када је реч о извиђању, у јединицама за везу, као и за испоруку терета у областима у којима не постоји одговарајућа аеродромска инфраструктура.
Постојала је и верзија која је носила оружје. На њу су могле да се прикаче авионске бомбе тежине 250 кг или лансери са невођеним ракетама. Током свог изузетно дугог рада, летелица је успела да учествује у десетинама различитих војних сукоба широм света.
У руској војсци се у обуци ваздухопловних јединица користе посебне верзије овог авиона.