Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ШОК ЗА СВЕ ВЛАСНИКЕ АУТОМОБИЛА! На европским друмовима од 7. јула мораће да имају нови УРЕЂАЈ КОЈИ СВЕ СНИМА и НЕМОГУЋЕ ГА ЈЕ УКЛОНИТИ!

01.07.2024. 07:27
Nemački auto-put
Немачки ауто-пут / Извор: Shutterstock

О томе да авиони имају "црне кутије" знамо сви, ако ништа друго, онда из вести када дође до неке несреће.

Овај уређај је некада једини начин да се сазна шта се заиста догађало у пилотској кабини. Сада се, по узору на авионе, уграђивање "црних кутија" планира и у сва новија возила на територији Европске уније, и то већ од 7. јула текуће године.

Како функционише "Црна кутија" у аутомобилима

"Црна кутија", односно "Евент Дата Рецордер" (ЕДР) је електронски уређај који је великим бројем сензорних јединица повезан са возилом, захваљујући чему се у континуитету бележе сви подаци о возилу, стилу вожње, па чак и о томе да ли је дошло до активације система за асистенцију у вожњи.

Сензори су изузетно осетљиви и могу да "предвиде" саобраћајну незгоду и сигнализирају о предстојећем судару са другим возилом или препреком на путу. Снимци које овај уређај региструеје су веома кратки: 5 секунди пре и 300 милисекунди након несреће, преноси британски портал Мотор1. Стога, оне могу бити круцијалан доказ у случају незгоде на друму.

ЕДР уређај ће се, на основу Уредбе Европског парламента и Савета, уграђивати у сва нова путничка и лака комерцијална возила (до 3,5 тона), и то већ од 7. јула 2024. године. По мишљењу сручњака за безбедност у саобраћају, оваква мера може значајно допринети смањењу броја саобраћајних несрећа на друмовима. Ускладиштени подаци биће доступни власнику возила, а приступ њима омогућен само по налогу судије или тужиоца уколико до незгоде дође.

"Црна кутија" биће део основне опреме нових возила, а оно што је посебно интересантно јесте да неће постојати начин да се она деактивира, јер је чини читав систем електронике који је умрежен са остатком возила. Највећа мана овог уређаја јесте то што ће бити практично немогуће уградити га у старије аутомобиле, што значи да ће део возила на друмовима и даље бити без овог вида праћења.