НА ОВО СЕ ЧЕКАЛО 88 ГОДИНА! Новосађанима ће четврти мост донети растерећење и повезати Срем са Бачком - УРБАНИСТИЧКИ САН ПОСТАЈЕ ЈАВА
Развој Новог Сада и његове околине очигледно је незаустављив.
Мостови и путеви, наравно у новије време и пруге, представљају системе комуникације који служе лакшем, бржем и бољем повезивању људи. Нови Сад је град који се убрзано шири, економски напредује што доводи до прилива све већег броја становника који у њему виде будућност.
Мост у продужетку Булевара Европе један од најбитнијих пројеката
Од када је на челу Србије председник Александар Вучић, а први човек Новог Сада био Милош Вучевић, цела земља, па у оквиру ње посебно Нови Сад постају простор где се убрзано граде путеви, пруге, мостови и развијају системи комуникације. Као један од најбитнијих пројеката такве врсте јесте мост у продужетку Булевара Европе који би повезао страну Новог Сада у делу града који се зове Телеп и Сремску Каменицу.
Историјски је куриозитет да је на месту данашњег Телепа постојало у средњем веку насеље Свети Мартин и да се директне везе између тог насеља и Сремске Каменице помињу још крајем 15. столећа. Становништво је и тада трговало, а скелом се преносило сремско вино које је било својеврстан економски бренд. Дакле, слободно можемо рећи да више од пет векова траје међусобна интеракција становника на две обале Дунава.
Милош Вучевич као градоначелник ревитализовао идеју о мосту после 8 деценија
Много је времена протекло од идеје до реализације пројекта о изградњи новог моста. Још 1934. године се спомиње мост на том подручју, а пројекат којим је он предвиђен постоји од 1951. године. Но, коначно, тек за време тадашњег градоначелника, а данас министра одбране Милоша Вучевића овај план је почео да се реализује. Једна од највећих тековина модерног доба, мостови, коју су импресионирали Иву Андрића, постају реалност за Нови Сад, којих ће бити све више.
Но, оно што је људе одушевљавало вековима уназад и инспирисало велике писце, за поједине групе екстремиста је данас разлог за изазивање немира и протеста. Шачица аутошовиниста, рушитеља и како их је министар Вучевић описао згубидана, намерна је да заустави напредак Новог Сада. Њима сметају и духовни, и национални преображај земље и града, али што је још парадоксалније, сметају им и тековине модерног света. Противљење изградњи новог моста, опозиција лакшем и бржем повезивању људи са две стране, Фрушкогорски коридор и лак пролазак на аутопут је вероватно јединствен случај у свету. Но, на срећу једна оваква шачица екстремиста, анархиста и аутошовиниста представља убедљиву мањину.
Након више векова веза између двају страна, бачке и сремске, биће још убрзанија, а развој Новог Сада и његове околине је очигледно незаустављив.