НОВИ САД У КОРАК СА СВЕТСКИМ МЕТРОПОЛАМА: Интерактивни панели одушевљавају Новосађане! (ВИДЕО)
До краја ове године, Нови Сад добиће најмодернија аутобуска стајалишта у земљи, опремљена интерактивним панелима у циљу олакшавања путовања грађанима.
Ови модернизовани садржаји биће постављени на пет локација у овом граду, а становницима главног града Војводине омогућиће да брже и лакше дођу до потребних информација о јавном превозу, временској прогнози и сервисним информацијама.
ХЕРОЈИ И ДАЉЕ ПОСТОЈЕ: Бака Мразица из Новог Сада поклања 40 пакетића деци која немају новца (ФОТО)
ЛАКШИ ПРИСТУП УСЛУГАМА ЗА СВЕ НОВОСАЂАНЕ: Како да путем е-управе брже дођете до свих потребних информација? (ФОТО)
ГРАД КОЈИ ВРАЋА СЈАЈ ПРИРОДНИХ ЛЕПОТА ЗБОГ СВОЈИХ ГРАЂАНА: Зрењанин улаже у обнову и реконструкцију обале Бегеја (ВИДЕО)
Такође, грађани ће од сада имати потпуни увид у то где је тренутно аутобус који чекају, јер ће станице бити опремљене ГПС дисплејима.
Како наводи Василије Јовановић, технички директор компаније Maxim & Цо, која је у сарадњи са градом учествовала у опремању стајалишта, пројекат је започео као шири захват дигитализације и дигиталне трансформације града Новог Сада, па самим тим и саобраћаја.
Он каже да је ово само један сегмент укупног пројекта Нови Сад – Смарт city.
- Сарадњом Јавног Градског Саобраћајног предузећа и партнерских компанија започела је прва тура поставке дигиталних информативних лед панела, као и поставка валидатора и компатибилних уређаја у самим аутобусима, како би систем чинио функционалану оперативну целину. У наредним етапама пројекта би требало да и приградска насеља на својим централним полазним станицама добију лед информативне панеле - навео је Јовановић.
Како он објашњава, поред свих информација о поласцима аутобуских линија у Новом Саду, грађани путем интерактивних панела могу добити и временске и сервисне информације, такође наводи да се ови панели састоје се од информативних и интерактивних ЛЕД дисплеја.
- Информативни ЛЕД дисплеј представља информативни портал Градског Саобраћајног Предузећа, којим се грађанству на аутобуским станицама пласирају информације о поласцима линија од значаја за одабрану станицу. Он омогућава приказ важења реда вожње (садржај се преузима са сервера ГСП-а), временске услове (трака са информацијама о тренутном датуму и времену, као и очитаним парметрима температуре, притиска, брзине ветра и влажности ваздуха, као и прогноза за сутрашњи дан, аутоматски се преузима са сервера), списак линија које стају на станици на којој је позициониран Инфо Киоск, као и списак наредних 14 полазака аутобуса са полазне станице (садржај се преузима са сервера ГСП-а), мапу кретања аутобуса на линијама које су тренутно приказане (није интерактивна нити у реалном времену, аутоматски се преузима са сервера ГСП-а ), сервисне информације (каирон са брзим прегледом најважнијих наслова. Ови подаци се ручно администрирају кроз административну секцију апликације) - набраја Јовановић.
Са друге стране, он је појаснио и за шта се тачно користе интерактивни ЛЕД дисплеји, и како олакшавају грађанима коришћење станица.
- Интерактивни дисплеј представља интерактивни портал за комуникацију са грађанством. Кроз једноставну навигацију и одабир опција једноставним кликом на област, корисницима свих старосних категорија је омогућен приступ информативном садржају. Главни екран се састоји из шест информативних целина са садржајем који се преузима из више различитих извора. Интерактивни лед дисплеј омогућава приказ сервисних информација (каирон са брзим прегледом најважнијих наслова, календар догађаја (садржај се преузима са сервера Туристичке Организације Новог Сада), најновије вести (садржај се преузима са сервера портала Града Новог Сада), шта видети у Новом Саду (одабране знаменитости Новог Сада, најбитнији телефони (увек доступни грађанима за брзе позиве, временски услови (трака са информацијама о тренутном датуму и времену, као и очитаним парметрима температуре, притиска, брзине ветра и влажности ваздуха, као и прогноза за сутрашњи дан, аутоматски се преузима са сервера) - објашњава он.
Поред интерактивних панела на стајалиштима, и у самим аутобусима у Новом Саду појавиле су се нове ГПС конзоле, а Војислав Јовановић објашњава на који начин оне помажу у свакодневној вожњи како грађанима, тако и возачима.
- У сваком возилу постоји возачка конзола преко које се пријављују возачи, одређује гаражни број возила, отвара полазак и одабира линија. Сви ови подаци шаљу се на централни сервер у реалном времену. Поред возачке конзоле постоји и уређај који одређује ГПС позицију возила и шаље је на централни сервер такође у реалном времену. На централном серверу постоје унети подаци о пролазним временима на сваком стајалишту сваке линије - каже Јовановић.
Он додаје да се путем ових уређаја врши процена доласка возила на одређено стајалиште.
- Када се дисплеј или неки други медији који приказује време доласка возила на одређено стајалиште јави на централни сервер са својим јединственим бројем, централни сервер зна које стајалиште припада том дисплеју и на основу тога врши претрагу свих линија које садрже у себи то стајалиште, те на основу физичких позиција возила у том тренутку које имају отворене поласке и историјских података кретања возила, одређује просечно време доласка возила на то стајалиште - појашњава Војислав Јовановић.
Он наводи да је међу грађанима Новог Сада спроведена двонедељна анкета о томе колико се сналазе са новим садржајима. Према његовим речима, резултати су и више него задовољавајући, а грађани су одушевљени новитетима.
- Добили смо једногласно одговор да је дигитализација аутобуских стајалишта нешто "лепо и изузетно корисно". Старији суграђани су ван очекивања упражњавали време док чекају аутобус, користећи додиром на екран претраживач и улазили у разне апликације. Неке очигледно из радозналости, а циљано оне које се тичу информација о јавним предузећима. Млађи суграђани апсолутно користе као мултимедију, и поред базних информација о превозу, информишу се о свему доступном - објашњава Јовановић.
Када су у питању пројекти планирани за неки наредни период, Јовановић каже да ће се са дигитализацијом у Новом Саду сигурно наставити. Према његовом мишљењу, требало би искористити и имплементирати поступно дигиталне технологије за развој јавних предузећа и заједнице, побољшавањем протока информација, а такође и едукацијом развијати културу целокупног учења, усмерену на дигиталну писменост које омогућују грађанима коришћење Е-система.
Шта су Новосађани рекли о новим интерактивним панелима, можете погледати у видеу испод: