Прегледај се! Мени за љубав
Свака осма жена у Србији оболи од рака дојке. Успех лечења ове опаке болести директно зависи од стадијума у ком се она открије.
У више од 90% случајева, рак дојке је излечив, уколико се открије и лечи на време, те је рано дијагностификовање главни савезник жена у овој борби. Упркос тим оптимистичним подацима жене ретко одлазе на превентивне прегледе услед страха, недовољне информисаности, потенцијалних реакција окружења или свакодневних обавеза.
Жене су те које на прво место стављају потребе пријатеља и породице, док своје потребе стављају по страни. Баш због тога их њихови најдражи подсећају на то колико су им важне, као и колико је важно да мисле на себе, те им у новој кампањи за превенцију рака дојке поручују: „Прегледај се! Мени за љубав“. Широм Београда, могу се видети поруке које својим вољеним женама упућују њихови партнери, деца, унуци, пријатељи, па и кућни љубимци. Специфична по томе што је теми приступила из друге перспективе, која није женска, ова кампања скренула је пажњу и на значај подршке коју женама пружају њихови најближи. Кроз једноставну, а ефектну реченицу, послата је универзална порука мајкама, бакама, партнеркама, да имају за кога и за шта и за кога да се боре.
Кампању је покренуо Женски центар Милица, инспирисан победничком идејом конкурса Young Лионс Србија, а иза које стоје Невена Петровић и Никола Мијаиловић из креативне агенције McCann Београд. До реализације победничке идеје дошло је у сарадњи са удружењем за тржишне комуникације УЕПС, Гранд кафом, агенцијом McCann Београд и фотографом Небојшом Бабићем. Овај пројекат помогли су и Министарство здравља Републике Србије, Институт за јавно здравље Србије, као и агенције УМ Београд, Медиа Хоусе и Two Риверс.
Од рака годишње у Србији оболи више од 4.500 жена, а живот изгуби више од 1700 њих. Рак је болест која се може десити свакоме, али избегавање прегледа и разговора о њему, не чини да он нестане. Ипак, охрабрујући подаци о стопи излечивости рака дојке много говоре о важности превентивних прегледа и раног откривања болести. Циљ ове кампање је управо да, показујући им за шта се боре, мотивише жене да редовно иду на превентивне прегледе, али и раде самопреглед.
Зато жене, урадите самопреглед, закажите ултразвучни преглед једном годишње, а после 40 додајте и обавезни мамографски на сваке 2 године, открите промену на време. Урадите то себе ради, урадите то зарад своје деце и породице. Урадите то за љубав, оних који су вам увек на првом месту у вашим мислима и срцу, они вас воле и зато вас моле да се прегледате, њима за љубав. Сви ви који бринете за драге жене у вашим животима, пружите им подршку и ветар у леђа да своје здравље ставе на прво место.