GOTOVO! Nema više perioda prilagođavanja, BELI od danas odmah kažnjavaju putnike bez karte - evo kako sve funkcioniše
Od 17. maja putem broja 9011, slanjem SMS poruke, građani mogu da kupe kartu za gradski prevoz.
Pripadnici Službe javnog reda i komunalne milicije odnosno "Beogradski lični", koji od 4. juna ove godine obavljaju ulogu kontrolora karata u beogradskom gradskom prevozu, jutros su zvanično počeli sa momentalnim kažnjavanjem putnika koji nemaju kartu.
Šapić: Briga o ljudima osnova svih mera koje donosimo
RODITELJI, ODAHNITE Beograd stavlja porodicu u centar, a ova odluka gradonačelnika Šapića napraviće revoluciju
GRUPA DECE NAPALA PUTNIKE AUTOBUSA NA LINIJI 74: Kao oružje su koristili nešto što je donedavno bilo ILEGALNO
"Beli" su do danas, u period prilagođavanja na nov sistem naplate karata, samo opominjali i molili putnike da pošalju poruku i tako plate kartu. Do sada su komunalni milicioneri kažnjavali samo u ekstremnim slučajevima, one bahate putnike koji i pored njihove molbe da pošalju SMS, to nisu učinili.
Od 17. maja putem broja 9011, slanjem SMS poruke, građani mogu da kupe kartu za gradski prevoz.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić ovlastio je tada komunalnog milicionera odnosno "Beogradskog ličnog" kao jedino ovlašćeno lice koje će vršiti kontrolu karata.
Komunalni milicioneri su 5. juna, u grupi po troje, ulazili u beogradske autobuse i kontrolisali da li putnici imaju voznu kartu. Njihova kontrola nije bila česta - uglavnom su se pojavljivali dva puta nedeljno, kako bi ostavili vremena građanima da se prilagode novom sistemu naplate karata, ali i da shvate kakva je uloga "Beogradskih ličnih".
Oni od početka svog zaduženja nisu novčano kažnjavali putnike bez karte, osim onih bahatih koji, ni pored molbe kontrolora da pošalju SMS, to nisu želeli da učine.
- Uloga komunalnih milicionera je pre svega edukativna i informativna. Oni treba da pokažu profesionalnost i učtivost prema svakom putniku, a to znači da nema izbacivanja iz autobusa ili pisanja novčanih kazni, nego treba svakom putniku da predoče kako da kupi kartu i da mu objasni kako funkcioniše sistem. Zato oni neće kontorlisati karte narednih nekoliko dana - objasnio je tada izvor.
Pošto je "period prilagođavanja" novom sistemu naplate karata prošao, "Beli" su od jutros, na njihovo iznenađenje, imali pune ruke posla.
- Nažalost, prvi dan je krenuo loše – za samo dva sata napisao sam tri kazne. Nije mi jasno zašto su ljudi neodgovorni i bahati. Znali su da tokom juna, jula i avgusta nećemo pisati kazne. I nismo, osim onim bahatim, naravno. Ali, sada je taj period njihovog prilagođavanja na nov sistem prošao, shvatili su kako sve funkcioniše, prema tome, nema potrebe da budu drski i bezobrazni - kaže jedan komunalni milicioner.
Kako dalje objašnjava, kontrola karata funkcioniše ovako - dva kontrolora i jedan komunalni milicioner ulaze u autobus, kontrolori traže karte, a ako putnik nema, onda komunalni milicioner prilazi i traži ličnu kartu.
- Jutros je, recimo, jedna gospođa bila bez karte. Odmah sam joj tražio ličnu kartu. Znači, nema više: pošaljite sada SMS, sačekaću i tako dalje . Nema više toga. Prošlo je tri meseca i krajnje je da se svi uozbiljimo i da poštujemo ovaj sistem koji nam je dat - kaže jedan iz redova "Belih".
- Putnik je dužan da pokaže voznu kartu koju proveravamo putem veb aplikacije koja je već postavljena na PDA uređajima, na pretraživaču Gugl hrom. Kolege koje nemaju ovaj uređaj će na svom telefonu u pretraživaču uneti veb adresu karte.site i ulogovati se sa svojim korisničkim podacima i na identičan način vršiti kontrolu karata - piše u pravilniku.
Kako se dalje ističe, cilj je da Beogradski lični imaju više ulogu pomagača i edukatora.
- Nećemo biti u mogućnosti da kontrolišemo svakog putnika. Treba da predočimo putnicima koji ne plaćaju kartu od 50 dinara da dolaze u situaciju da im se piše prekršajni nalog od 5.000 dinara - navodi se, između ostalog, u ovom dokumentu.
Dalje, ističe se da je ovih dana bilo različitih tumačenja da li Beli mogu i imaju pravo da ostvaruju uvid u sadržaj nečijeg telefona.
- Odgovor na to je da mi ne tražimo uvid u sadržaj nečijeg telefona, već samo tražimo da nam se omogući uvid u voznu ispravu. To je definisano Odlukom o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda i na to i te kako imamo pravo, a imamo prvao i da onome ko nas ometa u kontroli karata (na način da nam ne omogući uvid u voznu ispravu), izdamo prekršajni nalog u iznosu od 10.000 dinara. To znači da i putniku koji ima kartu, a odbija da je stavi na uvid, možemo pisati kaznu - ističe se u dokumentu.
Ukoliko, pak, Beogradski lični kontrolom konstatuju da neko poseduje falsifikovanu kartu, oni će sačiniti prekršajni nalog za vožnju bez vozne isprave.
- Takođe, naknadno ćemo sačiniti i zapisnik za falsifikovanje koji ćemo proslediti nadležnom organu. Kao i do sada, budimo profesionalni i na usluzi građanima, ali treba da imamo u vidu d aje bezbednost naših sugrađana i nas na prvom mestu - piše na kraju ovog dokumenta.