ГОТОВО! Нема више периода прилагођавања, БЕЛИ од данас одмах кажњавају путнике без карте - ево како све функционише
Од 17. маја путем броја 9011, слањем СМС поруке, грађани могу да купе карту за градски превоз.
Припадници Службе јавног реда и комуналне милиције односно "Београдски лични", који од 4. јуна ове године обављају улогу контролора карата у београдском градском превозу, јутрос су званично почели са моменталним кажњавањем путника који немају карту.
Шапић: Брига о људима основа свих мера које доносимо
РОДИТЕЉИ, ОДАХНИТЕ Београд ставља породицу у центар, а ова одлука градоначелника Шапића направиће револуцију
ГРУПА ДЕЦЕ НАПАЛА ПУТНИКЕ АУТОБУСА НА ЛИНИЈИ 74: Као оружје су користили нешто што је донедавно било ИЛЕГАЛНО
"Бели" су до данас, у период прилагођавања на нов систем наплате карата, само опомињали и молили путнике да пошаљу поруку и тако плате карту. До сада су комунални милиционери кажњавали само у екстремним случајевима, оне бахате путнике који и поред њихове молбе да пошаљу СМС, то нису учинили.
Од 17. маја путем броја 9011, слањем СМС поруке, грађани могу да купе карту за градски превоз.
Градоначелник Београда Александар Шапић овластио је тада комуналног милиционера односно "Београдског личног" као једино овлашћено лице које ће вршити контролу карата.
Комунални милиционери су 5. јуна, у групи по троје, улазили у београдске аутобусе и контролисали да ли путници имају возну карту. Њихова контрола није била честа - углавном су се појављивали два пута недељно, како би оставили времена грађанима да се прилагоде новом систему наплате карата, али и да схвате каква је улога "Београдских личних".
Они од почетка свог задужења нису новчано кажњавали путнике без карте, осим оних бахатих који, ни поред молбе контролора да пошаљу СМС, то нису желели да учине.
- Улога комуналних милиционера је пре свега едукативна и информативна. Они треба да покажу професионалност и учтивост према сваком путнику, а то значи да нема избацивања из аутобуса или писања новчаних казни, него треба сваком путнику да предоче како да купи карту и да му објасни како функционише систем. Зато они неће конторлисати карте наредних неколико дана - објаснио је тада извор.
Пошто је "период прилагођавања" новом систему наплате карата прошао, "Бели" су од јутрос, на њихово изненађење, имали пуне руке посла.
- Нажалост, први дан је кренуо лоше – за само два сата написао сам три казне. Није ми јасно зашто су људи неодговорни и бахати. Знали су да током јуна, јула и августа нећемо писати казне. И нисмо, осим оним бахатим, наравно. Али, сада је тај период њиховог прилагођавања на нов систем прошао, схватили су како све функционише, према томе, нема потребе да буду дрски и безобразни - каже један комунални милиционер.
Како даље објашњава, контрола карата функционише овако - два контролора и један комунални милиционер улазе у аутобус, контролори траже карте, а ако путник нема, онда комунални милиционер прилази и тражи личну карту.
- Јутрос је, рецимо, једна госпођа била без карте. Одмах сам јој тражио личну карту. Значи, нема више: пошаљите сада СМС, сачекаћу и тако даље . Нема више тога. Прошло је три месеца и крајње је да се сви уозбиљимо и да поштујемо овај систем који нам је дат - каже један из редова "Белих".
- Путник је дужан да покаже возну карту коју проверавамо путем веб апликације која је већ постављена на ПДА уређајима, на претраживачу Гугл хром. Колеге које немају овај уређај ће на свом телефону у претраживачу унети веб адресу карте.сите и улоговати се са својим корисничким подацима и на идентичан начин вршити контролу карата - пише у правилнику.
Како се даље истиче, циљ је да Београдски лични имају више улогу помагача и едукатора.
- Нећемо бити у могућности да контролишемо сваког путника. Треба да предочимо путницима који не плаћају карту од 50 динара да долазе у ситуацију да им се пише прекршајни налог од 5.000 динара - наводи се, између осталог, у овом документу.
Даље, истиче се да је ових дана било различитих тумачења да ли Бели могу и имају право да остварују увид у садржај нечијег телефона.
- Одговор на то је да ми не тражимо увид у садржај нечијег телефона, већ само тражимо да нам се омогући увид у возну исправу. То је дефинисано Одлуком о јавном линијском превозу путника на територији града Београда и на то и те како имамо право, а имамо првао и да ономе ко нас омета у контроли карата (на начин да нам не омогући увид у возну исправу), издамо прекршајни налог у износу од 10.000 динара. То значи да и путнику који има карту, а одбија да је стави на увид, можемо писати казну - истиче се у документу.
Уколико, пак, Београдски лични контролом констатују да неко поседује фалсификовану карту, они ће сачинити прекршајни налог за вожњу без возне исправе.
- Такође, накнадно ћемо сачинити и записник за фалсификовање који ћемо проследити надлежном органу. Као и до сада, будимо професионални и на услузи грађанима, али треба да имамо у виду д аје безбедност наших суграђана и нас на првом месту - пише на крају овог документа.