Odgovor Komisije za zaštitu konkurencije
Odgovor prenosimo u celosti bez komentara i ispravki
U skladu sa odredbama člana 83. Zakona o javnom informisanju i medijima (“Sl. glasnik RS”, br. 83/2014 i 58/2015) koje se odnose na pravo na objavljivanje odgovora na informaciju, zahtevamo da ovaj odgovor objavite bez odlaganja, neposredno nakon njegovog prijema, na istom delu medija, u istoj rubrici, te u okviru iste internet stranice na kojoj ste objavili netačne i nepotpune informacije dana 8. jula 2018. godine, a koje se tiču rada Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije.
Odgovor
U vezi teksta koji ste dana 8. jula 2018. godine objavili na naslovnoj strani portala „Srbija danas“ pod nazivom „CRNO NA BELO: Pogledajte kako je Obradović govorio o EPS Distribuciji iako to nije smeo jer je u toku postupak“, molimo da i ovaj odgovor Komisije bude plasiran na istom mestu gde i pomenuti tekst nepoznatog autora, a kako bi mogao da bude vidljiv čitaocima vašeg portala.
Želimo da vam skrenemo pažnju da objavom navoda kroz seriju tekstova nepoznatog autora upravo portal „Srbija danas“, koje je Komisija svakodnevno demantovala, utiče na postupak i to ocenama odluke Komisije koja još uvek nije pravosnažna. Ovakav presedan nikako ne može da se poredi sa izjavom koja je data prilikom gostovanja predsednika Komisije u jutarnjem programu televizije Prva, a što je tema vašeg teksta od 8. jula 2018. godine, jer je EPS Distibucija, prilikom tog gostovanja pomenuta u kontekstu rešenja koje je Savet Komisije doneo u decembru 2016. godine. Ovakvo vaše postupanje dovodi u zabludu javnost koja nije upoznata sa procedurama na koja Komisije obavezna u svom radu, a što svakako šteti kako tržišnim učesnicima, tako i Komisiji za zaštitu konkurencije Republike Srbije.
Napominjemo da je, u skladu sa Zakonom za zaštitu konkurencije, predviđeno da ispitni postupak sprovodi ovlašćeno službeno lice iz sastava Stručne službe Komisije za zaštitu konkurencije. U postupku ispitivanja povrede konkurencije određuje se izvestilac iz reda članova Saveta, koji u saradnji sa službenim licem određenim za vođenje postupka priprema predlog odluke i izveštava Savet o razlozima i svim bitnim činjenicama i okolnostima slučaja.
Nakon okončanog ispitnog postupka, konačnu odluku donosi Savet Komisije za zaštitu konkurencije, većinom glasova. U ovakom kolegijalnom organu svi članovi imaju jednako pravo glasa.
Podsećamo da je, u postupanju protiv EPS Distribucije, Savet Komisije za zaštitu konkurencije, u decembru 2016. godine doneo rešenje o zloupotrebi dominantnog položaja, zbog nametanja nejednakih i nepravičnih uslova poslovanja na iste poslove sa različitim učesnicima na tržištu čime su pojedini učesnici dovedeni u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurente nametanjem nepravičnih uslova poslovanja. Ovo rešenje je prvobitno potvrđeno od strane Upravnog suda. EPS Distribucija je, koristeći pravo na vanredni pravni lek, uložila Vrhovnom kasacionom sudu tužbu na presudu Upravnog suda, nakon čega je Vrhovni kasacioni sud ukinuo presudu i vratio predmet Upravnom sudu na ponovno odlučivanje. U izvršenju ove presude Upravni sud je poništio rešenje Komisije i predmet vratio na PONOVNO ODLUČIVANjE.
U tom kontekstu, Savet Komisije za zaštitu konkurenciju doneo je 18. juna 2018 rešenje kojim je postupila u skladu sa presudom Upravnog suda. Kao i prilikom prvog odlučivanja, Komisija je našla da je društvo EPS Distribucija zloupotrebila dominantan položaj koji ima na tržištu distribucije elektične energije, nametanjem nejednakih i nepravičnih uslova poslovanja na iste poslove sa različitim učesnicima na tržištu čime su pojedini učesnici dovedeni u nepovoljniji položaj u odnosu na konkurente nametanjem nepravičnih uslova poslovanja. Rešenje koje je Savet KZK doneo 18.juna 2018.godine, uz obrazloženje od preko 50 stranica, dostupan je na sajtu Komisije (https://www.kzk.gov.rs/kzk/wp-content/uploads/2018/06/5-0-02-336-2018-30… )
Cilj politike zaštite konkurencije i jeste obezbeđivanje konkurentske borbe između što većeg broja učesnika, što vodi ka snižavanju cena ili poboljšanju kvaliteta, a što je princip koji je ispoštovan i prilikom donošenja ovog rešenja Komisije. Ove ciljeve u svom radu Komisija postiže postupanjem u odnosu na učesnike na tržištu, bez obzira na njihovu vlasničku strukturu i veličinu, na šta je i Zakon o zaštiti konkurencije obavezuje.
Zbog ovakvog pristupa komentarisanja rada i odluka, Komisija je prinuđena da odstupi od svoje uobičajene prakse nekomentarisanja i polemisanja sa širom javnosti pre pravosnažnosti odluke koju je donela.
KOMISIJA ZA ZAŠTITU KONKURENCIJE REPUBLIKE SRBIJE