Pogledajte koliko košta Jeremićeva "jeftina" kampanja do sada
Vuk Jeremić ušao je u trku za predsednika Srbije iako zvanično nisu raspisani izbori, a kampanju već žestoko sprovodi na društvenim mrežama i internetu. Jeremić je u izjavama medijima svoje “iskakanje iz frižidera“ opravdao time što je ta vrsta promocije kako je rekao “mnogo jeftinija“ od obične kampanje.
Ipak, činjenice govore da svota novca koju je Jeremić do sada izdvojio za samopromociju uopšte nije mala, a stručnjaci ocenjuju da Internet kampanje nikako nisu jeftine.
Jeremić je kampanju na Fejsbuku počeo 14. januara 2017. godine, a samo dan kasnije otvorio je i Instagram nalog koji ranije nije posedovao. U roku od samo mesec dana Jeremića je na Fejsu zapratilo 46.000 članova, a promocija stranice i takav brzinski rast naravno plaćaju. Isti slučaj je i sa Instagramom gde je u istom periodu od NULA došao do 2.600 pratilaca.
Fejsbuk u Srbiji ima 3.6 miliona korisnika, a Jeremićev oglas svi korisnici videli su makar jednom. Po procenama stručnjaka za takav doseg vidljivosti na ovoj društvenoj mreži, potrebno je izdvojiti oko 20.000 evra. S obzirom da je kampanja na društvenim mrežama već krenula, tako je i cena oglasa veća, pa da tih 20.000 evra treba uvećati za procent rasta cena na nacionalnom nivou, kako bi se dobila prava cifra koju je Jeremić izdvojio.
Takođe, mnogi korisnici su Jeremićeve oglase videli više puta, a svaki sledeći put kada vam se oglas prikaže, cena je veća nego prvi put. Samim tim, pomenutu cenu treba dodatno uvećati!
Osim kampanje na Fejsbuku, Jeremićeva kampanja aktivna je i na Instagramu, na koji ide oko dodatnih 30% prikaza. Samim tim, cena je još i veća za tih 30 ili više procenata, jer je Instagram oglašavanje nešto skuplje, s obzirom na manji broj reklama nego na Fejsbuku.
Šta još plaća Jeremić?!
Jeremićevi video-snimci na Fejsbuku imaju ukupno 5,2 miliona pregleda. Da bi video imao hiljadu pregleda, cena se kreće od 0,3 do 2 evra, tako da je Jeremić samo na promociju video-snimaka do sada potrošio između 1.500 i 5.000 evra.
Takođe, tome treba dodati i 1.000.000 pregleda na Youtube mreži koji su isto plaćeni.
Sajt Vuka Jeremića napredovao je 200.000 pozicija na svetskoj rang listi u periodu od kada je najavio kandidaturu. To znači da je potrošen dodatni novac da bi se ljudi dovodili na sajt koji ranije nisu posećivali.
Jeremićevi baneri su viđeni na sajtovima širom Srbije što je dodatni i to veoma veliki trošak. Takođe, kada na Guglu ukucate pojmove „izbori 2017“, “predsednički izbori 2017“ ili čak “predsednik Srbije“ prvo će vam izaći plaćena vam reklama Vuka Jeremića.
Međutim, kao što je portal SrbijaDanas.com već pisao taj rast je drastično usporio u predhodne dve nedelje. Stručnjaci ocenjuju da je taj rast usporen zbog toga što je Jeremić dostigao maksimalan broj korisnika ljudi koji ga simpatišu, pa se stoga predviđa da će u narednim danima broj lajkova sporije rasti i koštati mnogo više.
Na sve ovo treba dodati i novac koji je do sada potrošen na internet marketing tim koji treba da proizvede, osmisli i plasira sav sadržaj koji se postavlja na društvene mreže, a njihova usluga košta višestruko više nego od same internet promocije.
Ukoliko se uzmu u obzir svi troškovi koje je Jeremić imao oko internet promocije do sada, stručnjaci ocenjuju da je potrošio između 100.000-200.000 evra.