Погледајте колико кошта Јеремићева "јефтина" кампања до сада
Вук Јеремић ушао је у трку за председника Србије иако званично нису расписани избори, а кампању већ жестоко спроводи на друштвеним мрежама и интернету. Јеремић је у изјавама медијима своје “искакање из фрижидера“ оправдао тиме што је та врста промоције како је рекао “много јефтинија“ од обичне кампање.
Ипак, чињенице говоре да свота новца коју је Јеремић до сада издвојио за самопромоцију уопште није мала, а стручњаци оцењују да Интернет кампање никако нису јефтине.
Јеремић је кампању на Фејсбуку почео 14. јануара 2017. године, а само дан касније отворио је и Инстаграм налог који раније није поседовао. У року од само месец дана Јеремића је на Фејсу запратило 46.000 чланова, а промоција странице и такав брзински раст наравно плаћају. Исти случај је и са Инстаграмом где је у истом периоду од НУЛА дошао до 2.600 пратилаца.
Фејсбук у Србији има 3.6 милиона корисника, а Јеремићев оглас сви корисници видели су макар једном. По проценама стручњака за такав досег видљивости на овој друштвеној мрежи, потребно је издвојити око 20.000 евра. С обзиром да је кампања на друштвеним мрежама већ кренула, тако је и цена огласа већа, па да тих 20.000 евра треба увећати за процент раста цена на националном нивоу, како би се добила права цифра коју је Јеремић издвојио.
Такође, многи корисници су Јеремићеве огласе видели више пута, а сваки следећи пут када вам се оглас прикаже, цена је већа него први пут. Самим тим, поменуту цену треба додатно увећати!
Осим кампање на Фејсбуку, Јеремићева кампања активна је и на Инстаграму, на који иде око додатних 30% приказа. Самим тим, цена је још и већа за тих 30 или више процената, јер је Инстаграм оглашавање нешто скупље, с обзиром на мањи број реклама него на Фејсбуку.
Шта још плаћа Јеремић?!
Јеремићеви видео-снимци на Фејсбуку имају укупно 5,2 милиона прегледа. Да би видео имао хиљаду прегледа, цена се креће од 0,3 до 2 евра, тако да је Јеремић само на промоцију видео-снимака до сада потрошио између 1.500 и 5.000 евра.
Такође, томе треба додати и 1.000.000 прегледа на Youtube мрежи који су исто плаћени.
Сајт Вука Јеремића напредовао је 200.000 позиција на светској ранг листи у периоду од када је најавио кандидатуру. То значи да је потрошен додатни новац да би се људи доводили на сајт који раније нису посећивали.
Јеремићеви банери су виђени на сајтовима широм Србије што је додатни и то веома велики трошак. Такође, када на Гуглу укуцате појмове „избори 2017“, “председнички избори 2017“ или чак “председник Србије“ прво ће вам изаћи плаћена вам реклама Вука Јеремића.
Међутим, као што је портал SrbijaDanas.com већ писао тај раст је драстично успорио у предходне две недеље. Стручњаци оцењују да је тај раст успорен због тога што је Јеремић достигао максималан број корисника људи који га симпатишу, па се стога предвиђа да ће у наредним данима број лајкова спорије расти и коштати много више.
На све ово треба додати и новац који је до сада потрошен на интернет маркетинг тим који треба да произведе, осмисли и пласира сав садржај који се поставља на друштвене мреже, а њихова услуга кошта вишеструко више него од саме интернет промоције.
Уколико се узму у обзир сви трошкови које је Јеремић имао око интернет промоције до сада, стручњаци оцењују да је потрошио између 100.000-200.000 евра.