"Odzvonilo" je FOTOŠOPIRANIM fotografijama na društvenim mrežama: Svi filteri i retuširanje moraće da budu JASNO NAZNAČENI
A sve u cilju smanjenja štetnih posledica
Francuska se obračunava sa influenserima koji se oslanjaju na retuširane slike i promovišu estetske i kozmetičke procedure.
Na nedavnoj konferenciji za novinare, ministar finansija Bruno Le Mer najavio je da će Francuska biti prva evropska nacija koja će primeniti sveobuhvatne smernice koje direktno regulišu uticajne osobe/kreatore sadržaja. Predlog zakona navodi da influenseri moraju da otkriju kada je slika fotošopirana ili filtrirana.
Iskoristite pun Mesec nad Srbijom za IZBACIVANJE TOKSINA! Astrološkinja Jasmina otkrila PRAVILA za potpuno pročišćenje tela
Mama iz Novog Pazara pokazala TRIK za čišćenje rerne! Napravite sami DOMAĆE SREDSTVO, sastojke već imate kod kuće
Takođe treba istaći promociju estetskih procedura na visokom nivou.
„Svaka promocija estetske hirurgije od strane uticajnog lica kao deo plaćenog partnerstva biće zabranjena“, naveo je Le Mer u saopštenju za štampu. „Želim da kažem influenserima koji ne poštuju zakon, od sada ćemo imati pristup nulte tolerancije., prenosi Hypebae.
Iako ova mera još nije stupila na snagu, ona će se smatrati delom predloženog zakona koji bi trebalo da reguliše ovu delatnost. Poseban akcenat ove mere stavljen je na plaćene reklame i partnerstva kako bi se pored navedenih negativnih posledica povećala transparentnost i obezbedilo da oglasi usmereni ka potrošačima ne obmanjuju.
Razvoj depresije može biti podstaknut kod onih mladih koji stavljaju znak jednakosti između društvenih mreža i ,,ideala’’ kao što su popularnost, uspeh i prihvaćenost.
Značajan broj tinejdžerki (ali i starijih adolescentkinja) društvene mreže posmatra kao mesto za ,,reklamiranje’’ svog fizičkog izgleda, te za obradu fotografija koristi mnogobrojne filtere kako bi prikazivale ,,savršenstvo’’, što je pokazatelj veoma niskog samopouzdanja. Sa ekspanzijom društvenih mreža, posebno učestalo je postalo poređenje sa drugima, što se ističe kao posebno karakteristično ponašanje kod osoba ženskog pola, koje proizvodi i učvršćuje nesigurnost čak i tamo gde ona nije primarno čvrsta. Istraživanja su pokazala da kada nezadovoljstvo sopstvenim izgledom postoji nezavisno od društvenih mreža (zbog bubuljica, masne kože, kilaže – što je sve očekivana pojava u pubertetu) društvene mreže su tu da hrane i intenziviraju ovaj neprijatan osećaj. Tome naročito pogoduje Instagram. Poređenje sa drugima je inače pogrešno jer ćemo se tako uvek porediti samo sa onim što nam oni dozvole da vidimo, tj. sa takozvanom socijalnom maskom.
Društvene mreže su nametnule ,,standarde lepote i se*sualne atraktivnosti’’ te poređenje sa ,,savršenstvom’’ kod devojaka neretko dovodi do poremećaja telesne šeme – osoba počinje u ogledalu da vidi samo svoje mane, nikada nije zadovoljna svojim izgledom, nikada nije dovoljno mršava/zgodna, provokativna (jer ogledalo nema filter i Photoshop). To dalje vodi u jednu od dve krajnosti – ili u povučenost i nesigurnost koja će se odraziti na celokupno funkcionisanje, ili u preterano bavljenje sopstvenim izgledom i brojne estetske intervencije. Velika je šansa da će se kod ovih osoba razviti i neki od poremećaja ishrane, piše na sajtu "Vaš psiholog".