Када 'цвиљење' кочница представља разлог за бригу?
За утеху возачима, треба рећи да већина случајева "цвиљења" и "брушења" кочница може лако да се дијагностификује и реши
Осим тога што је непријатна, шкрипа кочница, а понекада и "цвиљење", може да укаже и на озбиљан проблем кочионог система.
Постоје две основне врсте кочионих система: диск и добош. Без обзира на то којима не опремљен ваш аутомобил, ако чујете да кочнице "цвиле" време је за одлазак код механичара.
Ако кочнице производе буку, а аутомобил се тресе током заустављања или ако сте приметили смањење зауставне снаге аутомобила, највероватнији узрок су истрошене кочионе плочице. Тада је најбоља и најбезбеднија опција њихова замена.
Ако се "цвиљење" кочница чује и када нога возача не притиска папучицу, могуће је да индикатор истрошености кочионих плочица додирује ротор, што је знак да су ваше плочице истрошене, па је време за проверу код механичара.
Већина случајева "цвиљења" и "брушења" кочница се може лако дијагностификовати и решити. Ако имате релативно нове плочице кочница, али и даље имате ове "симптоме", посебно ако ујутро чујете цвиљење, звукови могу да потичу од влаге која се задржава на ротору кочнице, нешто што ће с временом нестати само од себе. Или се између наслона плоче ротора и ротора може наћи неки каменчић или крхотина.
Начин вожње умногоме одређује животни век ваших кочионих плочица, пишу Automobili.ba. Ако возите умерено и са мање агресивног кочења, ваше кочионе плочице могу трајати и до 150.000 пређених километара.
Међутим, ако возите по градским саобраћајницама, са много заустављања, можда ћете морати много раније да промените плочице кочница. Ако обратите пажњу на знаке упозорења на истрошене кочнице и побрините се да инсталирате квалитетне кочионе плочице, можете бити сигурни да ће се ваш аутомобил моћи да се заустави како треба.