РАСТ ЦЕНА: Да ли ће јефтини аутомобили нестати са тржишта?
Немачки АДАЦ упозорава на опасан тренд, нова возила ускоро само за добростојеће.
Нови аутомобили су све скупљи, а ако се овакав тренд настави, на тржишту практично неће више бити возила за оне са плићим џепом.
УШТЕДИТЕ ГОРИВО: Колико је већа потрошња горива при 160 км/х у односу на 100 км/х?
ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА УЗИМА МАХА: Почиње да контролише чак и семафоре на раскрсницама
НОВИТЕТИ У ГРЧКОЈ ПРЕСТОНИЦИ: Светлосна саобраћајна сигнализација Атине под управом Googlea
На немачком тржишту нових аутомобила већ влада несташица мањих и повољних возила којима је услед слабе понуде порасла цена, јављају немачки медији, додајући да немачки аутомобилски клуб АДАЦ критикује такво стање.
- Пораст цена аутомобила и укидање производње многих мањих модела код произвођача утичу на мањак повољних аутомобила на тржишту - саопштили су из највећег еуропског аутомобилског клуба АДАЦ.
АДАЦ критикује произвођаче аутомобила да готово уопште не пласирају мање моделе на тржиште. Компаније Volkswagen i Peugeot прекидају производњу својих мањих модела Уп и 108.
- Сва четири мања модела, Dacia Сандеро, Фиат Панда, Цитроен Ц3 и Mitsubishi Space Стар су сада по цени премашили границу од 10.000 евра и једини су модели који не прелазе границу од 15.000 евра - каже се у саопштењу.
Ипак, већина тих модела уз тек нешто додатне опрема прелази и границу од 15.000 евра. Подсећања ради, Dacia Сандеро је 2019. коштала око 7.000 еура уз основну опрему.
Критикује се такође и немогућност куповине додатне сигурносне опреме попут бочних ваздушних јастука. Ту могућност од четири наведена мања модела нуди само Mitsubishi, али уз доплату и у пакету од чак 6.800 евра.
Од четири наведена модела испод 15.000 евра код два модела, Дацие Сандеро и Цитроена Ц3, је осим тога у поређењу са последњим вредновањем АДАЦ-а пао и ниво квалитета.