ВОЗИТЕ 40 У ПЕТОЈ БРЗИНИ? Ево зашто то НИКАКО не бисте смели да РАДИТЕ
Многи прибегавају разним триковима да уштеде гориво, неки могу бити фатални.
Један од кључева успеха у оптимизацији потрошње горива је, по мишљењу многих, вожња са што мањим бројем обртаја мотора. То је у принципу тачно, али таква вожња често може убрзати хабање појединих компоненти мотора. Понекад ћете се такође довести у опасност због неспремности погона да реагује на одговарајући начин. Ако возите новији аутомобил, нема проблема.
ЕВО КАКО ДА УШТЕДИТЕ НОВАЦ: Савети за поправку вашег аутомобила за које не морате ићи код механичара (ФОТО ВИДЕО)
НОВЕ ЦЕНЕ ГОРИВА: Ево колико ћемо ПЛАЋАТИ БЕНЗИН И ДИЗЕЛ у наредних 7 дана
ДА ВАМ АУТО УВЕК РАДИ ПЕРФЕКТНО: Савети за ОДРЖАВАЊЕ аутомобила за ПОЧЕТНИКЕ
Обично постоји индикатор оптималне промене степена преноса. То је сигнална лампица на вашој инструмент табли која се укључује када је идеалан тренутак за пребацивање у вишу или нижу брзину. Доказано је да упутство овог произвођача, иако има скривену намену у вези са емисијом штетних гасова, доприноси мањој потрошњи горива. Ако желите да брзином регулишете потрошњу један од основних предуслова је познавање мотора, односно његових карактеристика, које показујемо у криву снаге и обртног момента. Дакле, иста километража мотора не важи за дизел, бензин или мотор са турбином.
Још једна ствар на коју треба обратити пажњу је радна температура мотора. Ако возите аутомобил са модерним турбинским мотором, важно је да мотор прво достигне оптималну радну температуру, што ће омогућити уљу да обезбеди адекватно подмазивање и хлађење мотора. Због тога, ако возите на кратким деоницама, немојте претеривати и не налетети на велике обрте. Поред веће потрошње, повећаћете и хабање мотора.
Ако возите на (пре)ниским обртајима, мораћете дуже да чекате да мотор достигне оптималну радну температуру. Такође, економична вожња без гаса може изазвати додатне проблеме, као што је зачепљење филтера за честице и квар других компоненти у издувном колу. И на крају, да поновимо: нижи обртаји у оптималном радном опсегу мотора су кључ за мању потрошњу горива, али тек након што се мотор загреје. Истовремено, можете надоградити технику, тако да можете бити паметнији од темпомата и користити конфигурацију пута, посебно узбрдо и низбрдо. Спорије значи економичније
Постоје бројни начини на које можете смањити ефекат скупог горива, од редовног сервиса, надувавања гума, до промене стила вожње. Ово последње може утицати на потрошњу горива и до 20%, а најбољи ефекат долази од спорије вожње без наглих убрзања. Према резултатима америчке студије из 2017. повећање просечне брзине са 80 на 96 км/х повећава потрошњу за 12,4%, а ако убрзате са 113 на 129 км/х, потрошња ће порасти за чак 15,4%. То значи да уз нешто нижи притисак гаса лако можете смањити потрошњу за више од 1 л/100 км.