ДА ЛИ ЋЕ ГОРИВО У СРБИЈИ ПОСКУПЕТИ: Нафтне компаније на потезу!
У Србији је мања потрошња горива, нема разлога за раст цена
Потрошња горива у Србији је ове године опала за десетак процената, а цена нафте се стабилизовала и не треба очекивати промене цене горива, рекао је данас генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић.
Просечне плате и цене горива у региону: Колико Срби раде за пун резервоар, а колико је потребно комшијама?
Шта је поскупело у Србији, а шта је јефтиније: Стигли најновији подаци!
НОВИ ЗАХТЕВИ ПРЕД НАРОДНОМ БАНКОМ СРБИЈЕ: Тражи се потпуна забрана наплате трошкова обраде кредита!
Он је на округлом столу "Енергетска транзиција и утицај Covid 19" истакао да је током читаве године снабдевање у Србији стабилно, а да су промене током covid кризе имале негативан утицај на продају горива.
- Потрошња деривата пала је за десетак процената. Од 1. марта до сада продаја на бензинским станицама пала је за око 12 посто - рекао је Мићовић.
Подсетио је да је због утицаја са светског тржишта у Србији гориво током covid кризе имало и ниских цена горива које су у једном периоду биле смањене до 30 динара за дизел и 27 динара за бензин.
- Забрињава што при овим ценама нафтна привреда нема новца за инвестиције, и питање је када и уколико се глобална потражња за нафтом буде вратила на ниво пре пандемије, да ли ће нафтна привреда моћи да одговори таквим захтевима - рекао је он.
Додао је да би у Србији требало повести више рачуна можда о стварању обавезних резерви нафте које су гарант сигурности снабдевања.
- Никад се не зна шта ће донети време које је пред нама, као никада до сада да обавезне резерве нафте, и деривата нафте, достигну што већи ниво у што краћем временском периоду - рекао је он.
Трошкови нафтних компанија у овом тренутку су стабилни и нема разлога за промену цена горива, рекао је он и додао да ипак треба да се види шта ће држава урадити када буде планирала буџет за 2021. годину јер ће тражити нове изворе финансирања.
- Надамо се да то неће бити нове дажбине на гориво јер ми и у овом тренутку у Србији имамо убедљиво највеће дажбине пре свега на дизел који покреће економију, у односу на све земље у нашем окружењу - закључио је Мићовић.