НАУЧНО ДОКАЗАНО: Главне предности писања руком, у питању је очување МЕНТАЛНОГ ЗДРАВЉА!
У ери модерних технологија многи су писање заменили куцањем.
Међутим, стручњаци су након спроведеног истраживања дошли до занимљивих закључака и открили који је од ова два начина бележења информација бољи за мозак.
Жене много више ОБОЛЕВАЈУ ОД ОВЕ БОЛЕСТИ! Докторка открива због чега је то тако и КАКО ДА СЕ ЗАШТИТИТЕ!
КОМШИЛУК У ПАКЛУ КОРОНАВИРУСА: Три мутације доминирају Словенијом, једна је потпуно нова
ДА ЛИ ТРЕБА ЗАТВОРИТИ ВРТИЋЕ У СРБИЈИ: Стручњаци тврде да британски сој корона вируса више погађа децу
Студенти који су своје белешке писали руком боље су разумели смисао лекције од оних који су их куцали на рачунару, а показало се и да су отворенији за разумевање нових идеја, пише Manager.ba.
Истраживачи са Универзитета Принстон и Калифорнијског универзитета у Лос Анђелесу спровели су низ студија како би доказали разлике између студената који су куцали своје белешке и оних који су их писали руком.
Студенти који су учествовали у истраживањима куцали су белешке са предавања на лаптопу и писали руком на папиру. Након 30 минута морали су да одговоре на питања са предавања и онда да све то понове недељу дана касније, преноси Реадер’с Дигест. Резултати истраживања објављени су у часопису "Psychological Сциенце".
Аутори студије истакли су да су се прошла истраживања фокусирала на то колико рачунар омета концентрацију у раду, док су у овом истраживању рачунари коришћени само за куцање белешки, писање руком се показало као корисније.
То не значи да куцање нема својих предности. Они који куцају имају већи капацитет за узимање белешки и могу да забележе више речи у односу на писање руком, па су понекад могли и да прекуцају цело предавање, од речи до речи. Али, то не значи да су и запамтили више.
То се показало у тестовима које су учесници решавали, па су тако у тесту који је уследио 30 минута након предавања сви имали подједнаке резултате у питањима која су се тицала основних чињеница с предавања, али они који су куцали били су лошији у нешто апстрактнијим питањима.
Закључак је да вам детаљно писање белешки може помоћи у краткорочном присећању чињеница, али помера фокус са главних тачака лекције.
Студенти који су писали руком морали су брзо да обраде лекцију и препишу је на начин да после могу да је разумеју, што им је дало предност у дугорочном памћењу нових појмова. У тесту који су учесници истраживања решавали недељу дана касније, резултати су били слични као и након првог теста.
Они који су писали руком и даље су разумели смисао лекције, а показало се и да су отворенији према разумевању нових идеја, што је показало да писање руком заиста може да побољша функције мозга.