ВЕЛИКЕ ПРЕДНОСТИ ДРЖАВНЕ МАТУРЕ: Равноправност за све ученике и мањи трошкови за све родитеље у Србији
Министар је казао да Стратегија образовања и васпитања до 2020. године представља показатељ односа државе према значају образовног система за развој друштва
Увођење државне матуре треба да обезбеди већу праведност и једнакост свих ученика који стичу диплому о завршеној средњој школи или се квалификују на високошколске установе, изјавио је министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић.
Ружић је навео да ће постојећа неуједначеност матурских испита, која се од школе до школе разликује у садржају, процедурама спровођења и критеријумима оцењивања, бити превазиђена стандардизованим тестовима за целу генерацију ученика.
ВУЧИЋ НАЈАВИО НОВИНУ У ОБРАЗОВАЊУ: Од октобра ће на факултетима у Новом Саду бити уведено дуално образовање
КРИЗНИ ШТАБ ПРЕЛОМИО: Средње школе од понедељка прелазе на онлајн наставу
ЧЕТИРИ ГРАДА У СРБИЈИ ПРЕШЛА НА ОНЛАЈН НАСТАВУ: Лоша епидемиолошка ситуација, повећава се број оболелих
- Увођење државне матуре обезбедило би ефикасност система, транспарентност процеса полагања, а пре свега праведност и једнака права ученика који имају намеру да наставе школовање на факултетима и високим школама - рекао је Ружић на округлом столу о Нацрту Стратегије васпитања и образовања до 2030.године.
Додао је да ће државна матура значајно смањити трошкове ученика и њихових породица и повећати шансе за наставак школовања.
Нацртом стратегије образовања до 2030. године предвиђено је успостављање државне онлајн основне школе и гимназије, а Ружић каже да ће се државне online школе обезбедити квалитет наставног процеса у online окружењу у ситуацијама када је обустављен непосредан рад са ученицима, каква је ситуација са актуелном пандемијом.
Министар је казао да Стратегија образовања и васпитања до 2020. године представља показатељ односа државе према значају образовног система за развој друштва, али и континуитет започетих реформи.
Како је рекао, циљ је да што више деце буде обухваћено предшколским, основним, образовањем, као и средњошколским и високошколски, као и да се потребе привреде и образовног система коинцидирају и да се кроз дуално образовање будуће генерације припреме за стицање знања, вештина и компетенција.
- Такође, поред обухвата популације, оријентисани смо ка томе да што више мањина, пре свега ромска национална мањина, дође до оног степена образовања који би задовољио много већи проценат средњошколског образовања - навео је Ружић.
Нагласио је да се тежи изградњи препознатљивог и модерног система који ће бити међу системима највишег ранга у квалитету образовних програма, наставних активности, истраживања и стручног рада.
- Циљеви су нам већи обухват деце на свим нивоима, боља постигнућа ученика, квалитетнији програми, боља подршка наставницима, квалитетније образовне политике, употреба савремених техника и алата, боља веза образовања и тржишта. Ученици треба да знају да искористе своје знање у било ком сегменту живота - рекао је Ружић.
Указао је да брз напредак технологије намеће и брзе промене у образовању и стакао да је важно да наставници имају континуирану подршку у разумевању нових стандарда и примени нових програма наставе и учења.
Како је рекао, дигитализација образовања подразумева и наставника који је компетентан за примену дигиталних технологија у настави.
- Да би започета промена у образовању, која укључује дигитални сегмент, била одржива и свеобухватна, мора да обухвати и инфраструктурна улагања таква да је технологија смислено интегрисана - казао је Ружић.
Нагласио је да развој језичких компетенција деце, ученика и одраслих треба да буде приоритет који се негује кроз наставу свих предмета и на свим нивоима образовања.
- Биће интензивирана подршка образовно-васпитним установама у раду на промовисању стандардизованог српског језика, као и рад на развоју акредитације и остваривању програма стручног усавршавања за наставнике који предају српски језик у иностранству - навео је министар.
Нацртом Статегије предвиђено је и формирање ресурс ценатара који ће, каже Ружић, обезбедити стручну подршку запосленима у образовању који раде са децом ометеном у развоју и повећати доступност стручне подршке деци, ученицима и породицама.
- Од посебног значаја ће бити рад тих центара на примени асистивних технологија, објединиће различите услуге које ће унапредити процес инклузивног образовања - рекао је Ружић на округлом столу на којем су учествовали и представници просветних радника.