Ствари преко којих не би требало да прелазите: Ако ваш шеф често изговара ове реченице МОЖДА ЈЕ ВРЕМЕ ДА ОДЕТЕ!
Здрава конкуренција на послу може бити добра ствар
Није увек лако препознати "токсичног шефа", јер оно што га таквим чини (изјаве, поступци, невербална комуникација) - није увек очигледно.
НИКО НЕ ЖЕЛИ ДА СЕ БАВИ "ГАРАВИМ" ПОСЛОМ: У Србији све више захтева, а све мање обучених димничара
ЈОШ САМО НЕКОЛИКО ДАНА: Кандидати се за "Моју прву плату" пријављују до 8. новембра, коначна листа крајем месеца
КОЈЕ СУ НАЈТРАЖЕНИЈЕ ПРОФЕСИЈЕ? Са овим занимањем имаћете посла било где у свету, а плате су и више него добре
Зато је ту стручна помоћ да вам предочи на шта да обратите пажњу на послу. Психолози кажу: ако ваш шеф често изговара ове реченице, можда је време да преиспитате да ли желите и даље да радите с њим.
Ако лоше урадите неки задатак, засигурно вас чека разговор са послодавцем, ако не и отказ - зависи од тежине грешке. Али, шеф би свакако прво требало да вам приступи на леп начин, јер грешке се дешавају свима. Уместо саркастичног питања, требало би да вас пита зашто нешто нисте добро урадили, шта је разлог томе? Ово питање, истакнуто као "токсично", заправо је реторичко - шеф вам не тражи одговор, већ вам јасно ставља до знања да сте лош радник.
Ово се углавном тражи од жена на послу, којима традиционално припада више друштвених улога. Шефови полазе од тога да се жене добро сналазе у "хендловању" приватних и пословних обавеза, те да ће се боље од мушких колега снаћи и у организовању дружења и прослава ван радног времена. Ипак, треба да знате да то не спада у ваш радни задатак.
Здрава конкуренција на послу може бити добра ствар, али има своје границе. Добар шеф не би требало да пореди раднике и да ствара лошу атмосферу међу њима. Приступ мора бити усмерен ка томе да се развијате у складу са својим потенцијалима и у колективу, али не тако да стално мислите како су сви други бољи од вас.
Ова изјава је крајње ограничавајућа, ваш шеф би требало да буде проактиван, а не реактиван у оваквим ситуацијама. Све и да се деси нешто непријатно, оваквом изјавом вам говори да има трајно пољуљано поверење у вас и да у све наредно што узмете да радите - гледа са резервом, а то ствара додатни притисак.
Шта је овде спорно? Менаџер који поштује своје запослене зна колико је важан приватно-пословни баланс, као и то да се наспавате и дате себи одушка. Сан је, пре свега, важан како бисте сутрадан функционисали добро, нарочито на послу где вас чекају бројне обавезе. Заказивање састанака превише рано или касно - није идеално решење.
Да ли сте она особа која помаже свим колегама, иде за њима понекад, очисти свој сто, али и туђи? Да ли сте онај запослени којем сви дају новац када треба ићи по доручак? То временом постане навика - и ваша и туђа. Лепо је што бринете о својим колегама, али та брига мора имати границе, јер то није ваш примарни посао. Своје радно време треба да организујете тако да одговара - вама.
Одмор није измишљен случајно, и сама реч каже - треба вам предах од посла, обавеза, позива. Стога, најмање што вам треба у тренуцима опуштање јесте одговарање на радне задатке. Ваше слободно време мора бити поштовано. Ово је посебно у време карантина био проблем, јер су шефови знали да њихови радници сигурно седе код куће, па су их неретко звали ван радног времена. У нашој култури, рад на даљину се и даље не цени исто као одлазак у канцеларију.
Шефовима се подразумева да на састанак или посао дођете барем 10 до 15 минута раније. Међутим, у данашње време то је некада заиста тешко постићи, посебно ако сте запослени родитељ. С друге стране, и да немате децу, менаџер би требало да поштује ваше слободно време. Ако састанак почиње у 9х, а ви дођете баш у то време, технички не можемо рећи да сте закаснили.
Сексизам је општеприсутан на радном месту и не треба га спорити, било да сте мушкарац или жена. Истраживања сугеришу да, док мушкарци добијају конструктивну критику и смернице да иду напред, као и похвале за своје вештине, жене често добијају нејасне повратне информације које им не помажу да се побољшају. Ако ваш менаџер не гледа искрено на ваше вештине и знања, то би могла бити "црвена лампица" да пронађете друго, здравије пословно окружење.