Срби одлазе у Америку да раде најопасније послове, а враћају се у КОВЧЕГУ: Зараде 80.000 долара, а погине њих 900
Последњих неколико година запажен је тренд да многи наши држављани одлазе у земље Европске уније, Канаду, а превасходно у Америку, како би били возачи камиона.
Оно о чему се често не размишља, када се хрли ка заради од 80.000 долара годишње, јесте да је посао возача камиона у Америци међу најопаснијима, те током године на раду страда око 900 људи! А често су, на жалост, криви сами возачи, који прецене своје способности у јурњави за "амричким сном".
Наиме, процентуално гледано, возачи камиона налазе се на седмом месту листе опасних професија у Америци, имајући у виду да током радног времена, од 100.000 радника страда 24,3, односно прем статистици из 2016. године, коју је објавио "Тајм", чак 918 камионџија је погинуло те године.
Иначе, у Америци је смртност највећа код дрвосеча - на 100.000 људи чак 135 њих страда.
НЕМА КО ДА ВОЗИ: Србији недостају ВОЗАЧИ аутобуса и камиона
ИНТЕРЕСОВАЊЕ ЗА ПОСАО РУДАРА СВЕ ВЕЋЕ: Услови нису лаки, али је плата ИЗНАД ПРОСЕКА - 87.000 динара!
Нећете веровати чиме се они баве: Ово су ПОСЛОВИ које раде ПЕНЗИОНЕРИ и старији грађани ЕУ
Исте године, 2016. на раду је живот изгубило 260 фармера и ранчера, 217 мајстора и 101 радник који ради на одржавању и поправљању кровова, као и 75 пилота и инжењера ваздушног саобраћаја.
Зашто ово помињемо? Јурећи амерички сан, људи већ вековима хрле ка новом континенту, а међу њима нису заостајали ни Срби. Све чешће у САД људи са наших простора долазе управо да би пронашли посао возача камиона, и они припадају овој страшној статистици.
Тако је Београђанин Немања Спасић (29) погинуо у мају прошле године возећи камион кроз Тексас, а на јесен исте године животе су изгубили и Младен Петровић (32) и Александар Савковски (31) из Краљева, у америчкој држави Илилноис у близини Хадсона у судару камиона.
Огласи не јењавају
"ХИТНО потребан возач камиона ЦЕ категорије у Америци. Уговор се потписује са америчком компанијом..." - један је од огласа који се већ након два килика мишем може наћи на интернету.
Рок за пријаву нигде није назначен, дакле ови огласи вазда су отворени, а бројке од прошле и претпрошле године показују да је у САД мањак од око 50.000 возача камиона.
Али шта их тамо чека?
Осим плате која се на годишњем нивоу креће од почетних 50.000 долара, а лако достиже и 80.000, очигледно је да овај посао носи и одређене потешкоће.
О томе колико је овај посао опасан у Америци испричао нам је Србин који у Чикагу живи већ 20 година, а овим послом бави се скоро деценију.
Његово име познато је нашој редакцији, јер овај 36-годишњак није желео да се експонира, а разлог за то је што каже да је у његовом послу све индивидуално и, у суштини, да у небезбедним условима раде они који неће да се придржавају правила.
"Разни фактори утичу на смртност"
- Смртност возача јесте велика, али су и разни фактори у питању. На пример, већа је количина камиона и број возача него било где другде. Затим непоштовање правила, попут дозвољеног радног времена. Такође, статистика је показала да увођење неких безбедносних регулација доводе до контраефекта, односно због трке с временом, долази до брзе вожње, непажње и слично - објашњава саговорник.
Он даље објашњава да је у питању стандардно ограничење дозвољеног радног времена: радни дан се састоји од 14 сати. У тих 14 сати 11 сати је дозвољено возити, с тим да изједна може да се вози максимално 8 сати, па мора да се направи пауза од пола сата. И по истеку тих 14 сати прави се пауза од 10.
Мада, додаје он, постоје начини да се правила избегну, вози на дивље, а папири остану "чисти".
- Као и у сваком послу и свакој земљи: кад би се поштовале све мере безбедности, од техничке исправности камиона до правила у саобраћају, статистика би показала другачије резултате.
Дакле, суштина је у томе што возачи избегавају правила, возе уморни и не баш исправна возила како би зарадили што више новца. Међу њима, јасно је, има и Срба, а то нас доводи до још једне занимљивости на коју саговорник указује.
РАДНА МЕСТА ЗА ЈОШ 1.200 РАДНИКА: Фински произвођач каблова шири пословање у Србији
ТЕЖАК РАД, АЛИ ДОБРЕ ДНЕВНИЦЕ: На грађевини плата и до 100 ЕВРА НА ДАН!
Компаније уводе НОВИ НАЧИН РАДА! Запосленима плаћају за РЕЗУЛТАТЕ, а не за време у канцеларији
- Ако неко хоће нормалан живот онда може да се прилагоди условима, а ако хоће да прави и купује станове и куће по Србији, да вози скупа кола, онда никад неће бити добро. Један возач ће рећи да је ово одличан посао и да је супер зарада, а други да је најгори посао који постоји и да је зарада никаква, а раде потпуно исту ствар. Један део људи хоће нормално да ради и живи, док ови други живе по 10 њих у једном стану. Некима је битно да изграде нормалан живот, а другима да се возе скупоцени аутомобили и да се носи маркирана роба и да се појаве у Србији са причом како је Америка земља снова - каже он, додавши да "овај посао не доноси толико пара као пре".
Он сам, понекад је на путу по два, пет или чак десет дана, што зависи од количине посла, мада сам одлучује о томе јер је камион његов. Неки возачи су на путу стално и фактички живе у камиону, неки возе по пар сати дневно...
Проблем је, прича даље овај Србин са пребивалиштем у Чикагу, то што људи углавном не крећу од себе и не запитају се "да ли је мој камион исправан, да ли ја поштујем ограничења и правила, да ли ја радим све што је у мојој моћи да обављам посао професионално"...
- Лично знам за пар смртних случајева где је грешка била возачева... На пример: једног је ударио други камион и он је испао из камиона и погинуо, јер није био везан. Значи, он није крив зато што га је други камион ударио, али је крив што није био везан и платио је животом - закључује он.
"Нема контроле"
Шта је суштина - зашто је овај посао толико небезбедан у САД - са претходним саговорником слаже се и директор пословног удружење превозника робе у међународном друмском саобраћају Србије "Међународни транспорт", Неђо Мандић.
- Иде се за Америку, а још више и за Канаду. Другачији је систем, дуге су релације, ради се много, а наши људи покушавају да буду и шофери и газде - каже Мандић, алудирајући на уопштену праксу да, чим стану на ноге, возачи откупе камион и раде самостално.
Изостанак контроле кључан је за тако поражавајуће резултате о смртности, каже он.
Како објашњава Мандић, у Европи и Србији су драконске казне за фирму уколико возач није одморан, или изостану путни налози... У Америци возачи нису контролисани на тај начин, као предузетници, и самим тим нису контролисани уопште. Тако долази до прекорачења радних сати.
- Возе колико возе, мислећи "ја сам млад и способан, могу више од 8 сати да возим" - каже Мандић.
Сличан проблем постоји и у Србији, али када су у питању мање превозничке фирме.
- У фирме са десет и мање камиона, инспекција није ушла десет година. Проблем је што нема много инспектора, и онда они обилазе веће фирме које имају много камиона, а код таквих је све под конац, јер имају правне службе, саобраћајне инжињере... - закључује Мандић, додавши да је такав систем и у Америци.
Максимовићи су из Калифорније прешли у Тополу: Засадили су ЧУДНОВАТО ВОЋЕ и сад зарађују 100.000 ЕВРА ПО ХЕКТАРУ!
Пензионери у Србији пуни живота: И поред пензије воле да раде додатне послове!
ТРГОВЦИ ЖЕЛЕ ДА РАДЕ И НЕДЕЉОМ: Крагујевац тражи забрану рада, а ево колико је Србија далеко од европског тренда
ОНИ ДОЛАЗЕ: Ово је ТОП ПЕТ послова које ће у будућности заменити РОБОТИ
Бивша "зависница од шећера" направила ПАМЕТАН СЛАТКИШ и постала МИЛИОНЕРКА (ФОТО/ВИДЕО)
БОНУС ВИДЕО: На обали Америке пронађен је ЏИНОВСКИ ЗУБ: Прича која се крије иза њега открива тајну о ЈЕЗИВОМ БИЋУ (ВИДЕО)