"ОВЕ СНОВЕ НЕ БИ МОГЛИ ДА САЊАМО ДА НЕМАМО СТАБИЛНОСТ" Брнабић: Брза пруга прекретница у развоју, велике ствари су пред нама ако сачувамо мир
Она је истакла да пре годину дана није отворена само деоница брзе пруге од Београда до Новог Сада, у оквиру међународне пруге Београд - Будимпешта, већ је обележена прекретница у даљем развоју наше Србије.
Премијерка Ана Брнабић изјавила је данас у Новом Саду, на обележавању прве годишњице отварања брзе пруге Београд - Нови Сад, да је та пруга прекретница у развоју Србије, а да ће до краја 2024. бити отворена и деоница до Суботице. Поручила је да су велике ствари пред Србијом, ако будемо успели да сачувамо мир и стабилност.
СОКО НИКАД БРЖИ И ЈАЧИ! Премијерка Брнабић се провозала до Новог Сада - "Очекујем да ћемо имати нове возове" (ФОТО)
"ХВАЛА ПРЕДСЕДНИКУ ШТО СЕ БОРИ" Брнабићева јасно истакла: Недвосмислено је да ће ЗСО морати да се формира
Брнабић: Никаквих "Олуја" и погрома српског народа више неће бити
- У светлу онога што се данас дешава и што се дешавало јуче у Охриду, ништа од овога не би било могуће да немамо мир. Ове снове не би могли да сањамо да немамо стабилност и перцепцију тога да ће и Србија и овај део Европе бити стабилни у будућности - поручила је Брнабићева, на свечаности у железничкој станици Нови Сад. Захвалила је председнику Србије Александру Вучићу, како је истакла, за његову борбу за мир, стабилност и јучерашње напоре у дијалогу Београда и Приштине.
- То што он ради и што је успео да нам паметним преговорима обезбеди мир и стабилност и купи време да покажемо шта све Србија може, да је то у ствари тај предуслов који омогућује и нама у влади да са нашим партнерима и даље радимо и свакодневно се боримо за све бољи квалитет живота за наше грађане - поручила је Брнабићева.
Она је истакла да пре годину дана није отворена само деоница брзе пруге од Београда до Новог Сада, у оквиру међународне пруге Београд - Будимпешта, већ је обележена прекретница у даљем развоју наше Србије.
- Прекретнице какву смо својевремено обележили када смо пустили у рад друмски Коридор 10 и његов јужни и источни део и покорили Грделичку клисуру. Показали смо да можемо и умемо да изградимо аутопутеве кроз нашу Србију, тако да смо пре годину дана показали да можемо и да смо довољно јаки да изградимо и брзе пруге у Србији. Нису веровали многи да можемо, нису веровали у Србију, али данас знамо да можемо и идемо даље. Знамо да ћемо изградити деоницу од Новог Сада до Суботице и да ћемо ускоро путовати брзом пругом до Мадајрске и наставити до Ниша и до Прешева - навела је премијерка.
Додала је да ће бити модернизована и цела барска пруга до границе са Црном Гором, као и да ће се градити и крак брзе пруге до Шида, која ће бити веза са Италијом и Аустријом, преко Загреба и Љубљане. То је прекретница, то нису више само снови, поручила је премијерка. Она је рекла да ћемо када буде готова брза пруга до Суботице путовати од Београда до Суботице само сат и 18 минута. То је потпуно другачија Србија, истакла је Брнабићева. Каже да је најчешће чула од људи коментаре, као да нису у Србији када се возе брзом пругом.
- Али, јесмо у Србији, то је јача и модернија Србија, напреднија на коју се полако навикавамо и постављамо нове лествице. Сутра ћу поново бити у Новом Саду, овде обележавамао две године од оснивања Института за развој вештачке интелигенције, који није у Београду већ у Новом Саду, што је такође показатељ колико је Србија данас другачија и како види своју будућност - навела је она.
Премијерка је казала да челично пријатељство са Кином одсликава и то што су две земље прошле године оствариле укупан ниво робне размене од шест милијарди долара, док је наш извоз у Кину достигао рекордних 1,16 милијарди долара, што је за 152 пута више него пре 10 година.
- Ми сањамо још много веће снове и наш приоритет је да унапредимо економску размену и доведемо додатне кинеске инвеститоре у Србију и да повећамо и обим размане у области услуга, дакле технологије, и тиме додатно унапредимо наше односе, у сектору услуга, ИТ и другим модерним технологијама,у којима је Кина данас лидер у свету - рекла је Брнабић. Зато је , истиче, циљ Србије да током 2023. завршимо преговоре око споразума о слободној трговини са Кином и да га потпишемо до краја године.
Како је рекла, након тога заиста је небо граница за наше односе, домаћу привреду и привреднике и атрактивност Србије као инвестиционе дестинације, пошто ће и западне компаније одавде моћи да пласирају своје производе на тржиште Кине. "Хвала нашим партнерима из Кине, што су остварили овај сан заједно и са нама и на томе што је у 2022. Кини била земља из које смо добили највећи ниво страних директних инвестиција".
Изградња брзе пруге од Београда до Новог Сада и воз "Соко" су више него оправдали очекивања грађана, променили су наше навике и вратили железницу у наш живот, оценила је данас председница Владе Ана Брнабић. Премијерка је навела да се за изградњом железничке инфраструктуре наставља, па крајем следеће године ваља очекивати завршетак пруге од Београда до Суботице, а планира се и изградња брзе пруге ка Шиду и даље према Загребу и Италији.
Брнабић је у разговору за Танјуг у брзом возу "Соко", чија се годишњица првог путовања данас свечано обележава, истакла да Србија тако постаје својеврсни железнички чвор и да је брза пруга Београд-Нови Сад један од наших најзначајнијих пројеката последњих година.
- Њоме је протекле године путовало око три милиона људи. Железнички саобраћај је нешто што ће тек добијати примат у годинама пред нама и добро је што Србија, поред ауто-путева и брзих саобраћајница, ради и на изградњи железнице", рекла је она.
Премијерка је истакла да радови на деоници од Новог Сада до Суботице теку добро и да се може очекивати да буду готови до краја 2024, што су, како је рекла, потврдили и представници кинеске компаније "China railway интернатионал цо" који су ових дана у Србији и обишли су поменуту деоницу. Брнабић је навела да ће се по завршетку ове деонице, од Београда до Суботице путовати сат и 18 минута. Према њеним речима, железнички транспорт веома добро утиче и на животну средину, јер, како је навела, само кроз деоницу Београд-Нови Сад у протеклих годину дана смањена емисија угљен-диоксида у атмосферу за 250.000 килограма.
Говорећи о почетку изградњи брзе пруге од Београда до Ниша, рекла је да је практично већ почела да се ради деоница Сталаћ-Ђунис. Како је навела, за десетак дана разговараће са представницима Европске инвестиционе банке која ће кроз кредит финансирати део изградње, док велики део новца, више од 600 милиона евра, долази из бесповратних средстава Европске уније.
- Планирамо, о томе се сада воде разговори, и да модернизујемо стари путни правац Београд-Загреб-Љубљана. Како ми је рекао министар Горан Весић, он је са италијанским партнерима разговарао да се и они прикључе том пројекту и да се практично повежемо преко Копра и Трста са Миланом, тако да постајемо својеврстан железнички чвор, што ће много утицати даље на наш привредни раст - истакла је премијерка.
Прецизирала је да би то подразумевало прво изградну брзе пруге од Београда ка Шиду, која би затим била настављена према Загребу, Љубљани и Италији.