Да ли знате колико после сваког лета авионом за вама остане смећа?
После сваког лета авионом за једним путником остане 1.5 кг смећа
Сваки авион којим летимо или га са завишћу посматрамо са земље производи невероватну количину ђубрета. Од остатака амбалаже хране која је послужена у авиону до оног које се накупља у тоалетима у летелици, процене су да сваки путник за собом остави око 1.43 килограма смећа по лету за собом. Како се број летова повећава, тако се и отпад гомила.
Међународна асоцијација за ваздушни превоз (ИАТА) проценила је да је само 2018. године око 6.1 милиона тона смећа произведено у авионима. Претходне, 2017. година, тај број се кретао око 5.7 милиона тона. Статистике кажу да 23 одсто тог смећа потиче од амбалажа хране и пића.
Воће и поврће НЕ СМЕ ВИШЕ У ПЛАСТИЧНА ПАКОВАЊА: Да ли ће се здравија алтернатива додатно плаћати?
Стигли на посао у осам ујутру и дочекала их порука: Преко мејла 400 радника добило отказ
РИЧАРД БРАНСОН ЖЕЛИ ЦЕО РЕГИОН: Компанија Вирџин планира ширење бизниса на Балкан
Кетеринг у авионима је широм света представљао посао вредан укупно 15 милијарди долара само у 2017. години. Због тога је питање на који начин најбоље одлагати ово смеће постало важан логистички изазов. Органски отпад је проблем читаве планете, а према ИАТА око 1.3 милијарде тона хране оде у смеће сваке године. То је око трећине укупне хране на свету.
Новине, папирне и пластичне чаше и прибор за јело основни су елементи смећа из авиона. Путници за собом остављају и ћебад и јастуке, слушалице за телефон, козметику и мини прибор за личну хигијену. У многим земљама, као у Србији, закони о сортирања отпада нису изричити и неретко овај отпад сав заврши у спалионицама, што уништава квалитет ваздуха.
Због свега овога авиокомпаније траже саме начин да се изборе са проблемом. Аустралијски "Квантас" пустио је прве "летове без смећа" (zero-waste), што ће рећи да је сав прибор за јело могуће рециклирати или разложити. Планирају да се јело служи у посудама од шећерне трске, док ће прибор бити од скроба житарица.
Данска компанија КЛМ је објавила у јуну да жели да замени пластични прибор за јело са оним од биоразградивих материјала.
ИДУ И ДО 350 НА САТ: Ево где се путници возе НАЈБРЖИМ ВОЗОВИМА на свету!
СВИ БИ ВОЛЕЛИ ДА РАДЕ У ОВОЈ ЗЕМЉИ: Лекарима плате и до 15.000 евра
ПРАВЕ ВОДУ ОД ВРУЋЕГ ВАЗДУХА: Нова технологија спас за земље "трећег света"
Ер Франс је такође одлучан да забрани употребу 210 милиона пластичних делова до краја 2019. године, који се и даље користе на летовима. Данас, 5. јуна, на Светски дан животне средине, француска авиокомпанија тестирала је алтернативе пластичним деловима на лету Париз - Детроит.
Они такође желе да замене 100 милиона пластичних чаша са онима од папира до краја ове године, да уместо пластичних виљушака и ножева користе оне од биомасе, док ће пластичне кашике уступити место дрвеним.