Да ли произвођачи ''програмирају'' рок трајања, како би производ краће трајао?!
Европски опарламент тренутно се бави питањем означавања производа с "употребити" или "најбоље употребити до ..."
Са све отворенијим тржиштем и све више нових производа потрошачи се данас осећају све угроженије јер више не знају шта би купили, бомбардовани су информацијама и разним заваравајућим праксама искусних трговаца.
Иако таквим потенцијалним преварама кроз разне измене закона покушавамо доскочити у Европском парламенту ( ЕП), увек је то игра мачке и миша.
АНАЛИЗЕ ПОКАЗАЛЕ: Месо здравије од поврћа!
- Увек се нађе неко ко ће смислити нешто ново што збуњује потрошаче - казала је еуропарламентарка Биљана Борзан.
Фокус Европског парламента тренутно је питање означавања производа с "употребити" или "најбоље употријебити до ...", ограничавање употребе антибиотика у узгоју животиња, који имају употребу и код људи па на њих постају све отпорнији, изједначавању поштарину и нетранспарентних тарифа код online трговине и прекограничне доставе пакета.
У току су и истраживања постоји ли и програмирано кварење кућних уређаја који све краће трају иако технологија напредује. Истраживања с друге стране говоре пак како 10.000 тона таквог отпада осигурава само једно, а поправљамо ли их и 300 радних места.
- Само задовољан и едукован потрошач, који радо учествује на тржишту услуга и роба и активан је корисник, ствара подстицајно окружење и може конструктивно допринети пословању предузећа које ставља производ на тржиште, конкурентности и привредном расту - казала је државна секретарка у Министарству привреде Наташа Микуш- Жигман.
ЈКП Градске пијаце: Позив за подношење понуда
- Само 25% верних купаца чини чак 75% укупних прихода трговаца. Зато не чуди борба за лојалност купаца - казао је Захер, подсетивши како ХГК већ 20 година подстиче куповину квалитетних хрватских производа, чиме се јача привреда, чувају и стварају нова радна места.
Биљана Борзан до лета најављује истраживање у сарадњи са ХАХ-ом јесу ли исти производи истих произвођача мање квалитетни на хрватском у односу на западноевропско тржиште. Анкета је показала да 82,6% наших грађана сматра, а томе у прилог иду и резултати мађарског, чешког и словачког истраживања, да су производи за Источноевропско тржиште лошијег квалитета.