Да ли се сећате ових пет великих брендова КОЈИ ВИШЕ НЕ ПОСТОЈЕ? Ево који су разлози њихове пропасти
Сви су мислили да су превише велике да би пропале, а опет данас више не постоје
Јак бренд можда делује као целина која никада неће умрети, нешто што ће са нама бити заувек.
Када помислите на марке као што су Мекдоналдс, Епл, Кока Кола... Делује незамисливо да могу икада да пропадну.
Стварност је, међутим, да чак и највећи брендови, најпрепознатљивија имена могу да потону. Понекад је то лош менаџмент, некада тржишне снаге, некада напредна технологија...
Маск нуди СОЛАРНЕ ПАНЕЛЕ за ИЗНАЈМЉИВАЊЕ: ШТАМПАРИЈА НОВЦА на КРОВУ (ФОТО/ВИДЕО)
Производња чварака и сланине постао је уносан посао: Ови деликатеси вреде и до 25 евра по килограму!
"БРЕГЗИТ ЈЕ КРИВ што су моји ресторани ПРОПАЛИ": Џејми Оливер о пропасти своје империје
Ево пет од таквих који су се сматрали бесмртним, а којих сада више нема.
Пан Ам
Није ретко да се идентитет једне државе испреплиће са неком фирмом. Такав случај је био са Пан Ам-ом. Основан 1927, овај авио-превозник био је део америчке културе током већег дела двадесетог века. Био је лидер у индустрији интернационалних летова и луксузних путовања, као и први превозник који је омасовио употребу џамбо џетова и користио своје кабинско особље у маркетиншке и ПР сврхе.
Девојчице широм Америке су сањале да ће постати стјуардесе, а дечаци пилоти.
Међутим, Пан Ам је постао мета терориста и након неколико таквих инцидената, удружених са повећаном глобалном конкуренцијом, ова компанија престала је да постоји 1991. године.
Темза ТВ
Као водећи део ИТВ мреже од краја шесдесетих до почетка деведесетих, ова телевизија имала је један од најпрепознатљивијих идентитета на британској телевизији. Темза је током свога постојања постала позната и изван британских граница, пре свега захваљујући квалитету садржаја и продукције која се по мишљењу критичара могла мерити са државним BBC-jem.
При томе се највише истицала хумористичка емисија "Бени Хил" и хваљена документарна серија "Свет у рату". Са радом је престала након што јој је 1991. године одузета лиценца, а компанију је преузела Фримантл медија.
Вулвортс
Била је то једно од највећих имена у Великој Британији. Било куда да се упутите, могли сте да рачунате да ћете наићи на њихову радњу. Била је то компанија за малопродају позната као једна од првобитних америчких трговина с истом ценом све робе.
Прва њихова продавница је отворена године 1878. Иако је временом нарасла у један од највећих малопродајних ланаца на свету, снажна конкуренција је довела до пада. Године 1997. компанија се преоријентисала на продају спортске обуће и одеће, затворивши све преостале трговине које су оперисале под називом "Вулвортс" и променила име у Венатор.
Године 2001. фирма се у потпуности посветила тржишту спортских предмета и променила опет име у Фут loker (NYSE: ФЛ).
Комодор
Сви смо навикли да имамо више рачунарских уређаја, али током седамдесетих та идеја је за многе била мисаона именица. Данас, сви знају за Епл, али да ли сте чули за Комодор рачунаре?
Комодор је била канадско/америчка компанија која је настала 1954. година, а бавила се производњом писаћих машина, електронских апарата и рачунара. Кратка компјутерска каријера ове компаније од само две деценије је оставила огромни траг у историји ове индустрије пошто је понудила на тржишту први кућни компјутер који је продат у милион примерака.
Без обзира на све то компанија је банкротирала 1994. године због великог броја погрешних менаџерских одлука.
ГАЛОН ГАСА 30 ЦЕНТИ: Због промоције снизили цене, на пумпама НАСТАО ХАОС, реаговала полиција
Хуавеј о проширењу црне листе: Неправедна одлука САД која им неће донети технолошко лидерство
Најбогатији човек Хонгконга купио чувени британски ЛАНАЦ ПАБОВА И ПИВНИЦА
Блокбастер
Још једна жртва немилосрдног раста технологије, Блокбастер је једна од оних марки за које нисте могли ни замислити да ће се покренути деведесетих. Изнајмљивање видеа је тада било велико тржиште, а Блокбастер је био његов неспорни шампион, са више од 9.000 продавница широм света на свом врхунцу.
Идеја о одласку у продавницу и изнајмљивање филма на видеокасети на неколико ноћи можда се сада чини чудном, али тада су се тако гледали најновији филмови, бар ако нисте желели да напуните све полице видео-касетама купљеним у продавници.
На врхунцу, компанија је имала близу 85.000 запослених у више од 9.000 продавница широм света.
Током 2000. Нетфликс је предложио да преузме Блокбустеров онлајн сегмент чиме би се елиминисало слање ДВД-ова поштом.
Менаџмент је испратио људе из Нетфликса уз смех.
ПРЕМИНУО ОСНИВАЧ "ЈИСКА": Ево ко је наследио његову компанију која вреди 4,4 милијарде долара
АНКЕТА: Да ли знате по ком Милошу је нови ауто-пут добио име?
ЦЕНА МЕДА СКАЧЕ У НЕБЕСА?! Лоше време и помор пчела УЗИМАЈУ ДАНАК
Ствари су ишле одлично до 2007 године, менаџмент Нетфликса покушава да прода фирму Блокбастеру и поново добија негативан одговор. Касније те године на чело компаније долази извесни Џејмс Кијс, али ни он не увиђа опасност од раста Нетфликса и Редбокса, који су постајали све јачи.
Године 2010. подносе захтев за банкрот.
СВЕТЛА КОЈА ЧУВАЈУ ЖИВОТ: Помоћу ОВИХ сијалица, Јапан је ДРАСТИЧНО смањио стопу самоубистава (ВИДЕО)