ТРАМП долази и доводи ХЈУНДАИ уместо ФИЈАТА у Србију?!
Преокрети у аутомобилској индустрији
Азијски медији пласирали су вест да ће јужнокорејски аутомобилски гигант Хјундаи купити Фијат Крајслер групацију.
Прочитајте и:
Првобитна информација је била да ће Хјундаи сачекати да вредност акција ФКА групе падне, а то се на берзама наводно очекује почетком следеће године када извршни директор целе ФКА групе Серђо Маркионе оде у пензију.
Кључно име за наводну транскацију јесте извесни Пол Сингер који је директор Елиот менаџмента који је тврди се, недавно лично именовао директора ФКА за Европу, Блиски исток и Африку Алфреда Алтавилу за члана Управног одбора Телекома Италије.
Господин Сингер према наводима има милијарду евра обвезница у Хјундаију.
При томе се истиче чињеница да је лично Маркионе неколико пута покушавао да нађе партнера или купца за ФКА групу сматрајући да је неизбежно да на планети остане само седам-осам великих играча.
Није тајна да је Серђо Маркионе нудио сарадњу и Џенерал моторсу, највећем америчком произвођачу аутомобила, али и да га је Мери Бара, шефица ове компаније одбила.
Прошлог лета причало се и о намери Грејт Вола кинеског ауто-гиганта, да купи ФКА група. Наводно је Маркионе и био у Кини, али се разговори нису завршили плодоносно, јер су Кинези хтели да купе само бренд Јееп, а Маркионе је продавао искључиво цео пакет.
На исти начин је одбијен и од Фолксвагена који је исказао интересовање да купи Алфа ромео, који је тренутно један од најпрофитабилнијих брендова ФКА групе.
Да ће до нове сарадње између Хјундаија и Фијата доћи поткрепљује се чињеницом да би на ово преузимање са благонаклоношћу гледао и Доналд Трамп јер би ФКА групу купила компанија његовог блиског сарадника из Јужне Кореје са којим САД и даље има посебне трговинске везе.
Иако испрва Хјундаи није хтео да коментарише ове наводе, а портпарол Џим Трејнор није хтео уопште да говори на ову тему, лавина медијских натписа је, изгледа, натерала челнике Хјундаија да се огласе.
Није ни она блесава: ШОКИРАЋЕТЕ се кад видите колико је ПАРА Меланија зарадила само од ФОТОГРАФИЈА
- Гласине су потпуно неутемељене. Ми смо озбиљна компанија и стварно је смешно да демантујемо наводе ко зна којих медија – рекао је Трејнор.
Слично су реаговали и у ФКА групи, чак и оштрије.
- Апсолутно је смешно и причати о томе - наводе неименовани извори из ФКА.
Међутим, добри познаваоци ауто-индустрије, попут угледног Мајкла Кербса, аналитичара тржишта из Аутотрејдера каже да ту има нечега.
Амери никако да се ОПАМЕТЕ: Русији остају САНКЦИЈЕ због Крима
- Дугорочно гледано, алијанса ФКА и Хјундаија има много смисла, гледано и економски и политички. Хјундаи је јак играч у Азији, ФКА на тржиштима Европе и САД. Јасно је да би и једни и други само добили спајањем. При томе је Маркионе, који не воли електричне аутомобиле, већ помињао сарадњу са Хјундаијем на пољу водоника и горивих ћелија у коме је корејски гигант већ добро позициониран - каже Кербс.
Ипак, многи сматрају да ће коначну реч дати, бар посредно, амерички председник Доналд Трамп, који ових дана демонстрира моћ тако што једним твитом обара или подиже цене нафте и деонице европских произвођача возила.
Уколико он да благослов, до посла ће сасвим извесно доћи, имајући у виду да је Маркионе међу првима подржао Трампову идеју да се амерички произвођачи кола врате из Мексика у матичну земљу (или следи опорезивање), најављујући огромно улагање у фабрике на тлу Америке.