Фортенова група добила две престижне Google Cloud награде
На најпознатијој Google конференцији - Google Next 2023 у Сан Франциску, Фортенова групи су уручене две награде за достигнућа у екосистему Google Clouda - награда у индустрији малопродаје (Ретаил Industry Цустомер Award) и награда за трансформацију талената (Талент Трансформатион Award). Награде је у име Фортенова групе преузео Драган Мркајић, директор за Дата & АИ стратегију Фортенова групе.
Фортенова група је тако међу великим бројем корисника Google Cloud платформе у свету препозната због својих достигнућа у успешној примени напредне аналитике и вештачке интелигенције у својим оперативним компанијама – Конзуму Хрватска, Mercatoru Словенија и Mercatoru Србија, а све у циљу развоја водећих технолошких решења у индустрији малопродаје.
„Награде Google Cloud Цустомер Awards прилика су за одавање признања најиновативнијим, технички најнапреднијим трансформативним имплементацијама clouda у свим индустријама, из целог света, изграђеним на нашој платформи", рекао је Бриан Hall, потпредседник маркетинга производа и индустрије у Google Cloudu и честитатао Фортенова групи на освајању награде чиме се показала као водећи иноватор у индустрији.
Престижна награда за кориснике у малопродаји сведочи о изузетној употреби Google Cloud технологије у предвиђању потражње за свежим производима, оптимизацији асортимана и максималном повећању ефикасности промотивних активности, што на крају подстиче раст и задовољство купаца. Наравно, то прати и стратешко управљање тимовима и талентима што потврђује освојена награда за трансформацију талената. То је признање за успешне иницијативе усмерене на решавање изазова при изградњи свог тима талената за реализацију најзахтевнијих аналитичких решења на тржиштима средње и источне Европе.
„Захваљујемо Google Cloud на партнерству. Ове награде су само додатни подстрек за остварење циља - да нам машинско учење и вештачка интелигенција осигурају максималну вредност података којима располажу све наше компаније. Тиме ћемо значајно повећати брзину доношења одлука, брже проверавати исправност пословних идеја и као резултат тога – мењати и побољшавати наше пословне моделе у корист свих наших купаца“ – изјавио је Фабрис Перушко, члан Управног одбора и главни извршни директор Фортенова групе.
Коришћењем аналитике података и машинског учења, Фортенова група ДатаЛаб је, као Центар изврсности за вештачку интелигенцију у целој Групи, радио на моделима оптимизације асортимана производа и промотивних стратегија, и побољшања способности предвиђања потражње за свежим производима. Доказано је како решења с вештачком интелигенцијом могу генерисати значајну пословну вредност.
Тако је АИ модул Advanced Промо Оптимизер кроз низ А/Б тестова спроведених у малопродајном пословању у Србији показао повећање промотивне марже за око 0,5 бодова. Assortment Recommender АИ модул, тестиран у више од 60 продавница у Хрватској, показао је постепени раст продаје од 1 до 3 одсто на тестираним категоријама. Модел предвиђања за категорију воћа и поврћа, кроз смањење отпада и недоступности робе, у 65 одсто продавница показује побољшање профитабилности од око 8 одсто. Модел је тренутно имплементиран у више од 500 продавница у Хрватској.
„Ова достигнућа одражавају заједничке напоре наших малопродајних компанија и Фортенова групе ДатаЛаб, за који смо ангажовали нови тим дата стручњака, у циљу успешног изласка на глобалну сцену. С подацима и вештачком интелигенцијом у средишту нашег пословања, узбуђени смо због онога што нас чека, јер настављамо да пружамо иновативна решења и обликујемо будућност. Честитам целом тиму“, изјавио је Бојан Радловић, Chief Дигитал Officer у Фортенова групи.