Гугл поклекао пред ЕУ: Пристајемо на све
Велики интернет гигант је одлучио да одустане од борбе.
Гугл ће престати да приказује политичке рекламе у Европској унији.
Одлука, објављена на блогу „The Keyword“, одговор је на предстојеће ЕУ правило које „уводи значајне оперативне изазове и правне несигурности за политичке оглашиваче и платформе“.
Компанија каже да Уредба о транспарентности и циљаном политичком оглашавању има прешироку дефиницију политичког оглашавања, и изражава забринутост да техничке смернице можда неће бити дате до октобра 2025. године, када ће правила ступити на снагу.
Поред тога што више неће приказивати овакав огласни садржај Гугл је рекао и да плаћени политички огласи такође неће бити дозвољени на платформи Јутјуб у ЕУ. Компанија је рекла да су је слични прописи већ довели до тога да престане да приказује политичке огласе у Канади, Француској и Бразилу.
Оглашавање и технологија реклама компаније били су подвргнути контроли од стране европске владе последњих година. Гугл је због овога завршио и на суду, али су ипак избегли казну за злоупотребу рекламне праксе 2019., пише Енгадгет.
Гугл је и раније повлачио потезе који се нису свидели Европској унији – тако су, на пример, покренули „мали, временски ограничен тест“ којим се изостављају резултати издавача из ЕУ у претрази, Гугл News и Дисцовер одељку.