ХОЋЕ ЛИ СРБИЈА УВЕСТИ ВИЊЕТЕ: Дробњак дао одговор и открио нове детаље које треба очекивати на путевима
Говорећи о изградњи аутопутева у Србији, Дробњак каже да ће ове године бити започета градња седам или осам нових путних праваца, што ће бити брзе саобраћајнице или аутопутеви у дужини од 300 до 400 км, који ће бити завршени наредних година.
Вршилац дужности директора Путева Србије Зоран Дробњак изјавио је данас да се на аутопутевима у Србији неће уводити вињете пошто је за возаче много праведнији и јефтинији систем наплате путарине по пређеном километру, који се код нас примењује, али да се разматра наплата путарине на магистралним путевима за тешке камионе и то путем видео надзора.
УВОДЕ СЕ НОВА ПРАВИЛА НА АУТО-ПУТУ? Нема више споре вожње у претицајној траци, ово ће бити минимална брзина кретања
ШТА СВЕ ТРЕБА ДА ЗНАТЕ КАДА КУПУЈЕТЕ СТАН У СРБИЈИ: Квадрат неумољиво расте, локација диктира висину цене!
ГРАЂАНИ СРБИЈЕ НЕМА ВИШЕ УДАРАЊА ПО УШИМА! Мајстори неће моћи папрено да наплаћују, све ће морати по процедури!
Дробњак је то рекао гостујући у Уранку на ТВ К1 и објаснио да, пре свега мисли на Ибарску магистралу, где је због великог броја возила и камиона небезбедан саобраћај и да би наплата путарине натерала камионе преко 12,5 тона да користе аутопут.
- Гледамо, не да уводимо вињету него да поставимо портале да сниме возило када негде уђе на магистралу и где изађе. Тако ћемо да видимо колико километара је прешло и добиће фактуру да то плати - навео је Дробњак.
Објаснио је да се тај систем видео надзора разликује од вињета по томе што се не купује вињета, то јест налепница за коришћење аутопута у одређеном временском периоду, већ би се путарина опет плаћала по пређеном километру.
Дробњак додаје да, на пример, у Мађарској постоји систем наплате путарине путем видео надзора, тако што се плати на пумпи или неком другом месту за коришћење аутопута у одређеном временском периоду као код вињета, али да се не купује вињета.
Говорећи о изградњи аутопутева у Србији, Дробњак каже да ће ове године бити започета градња седам или осам нових путних праваца, што ће бити брзе саобраћајнице или аутопутеви у дужини од 300 до 400 км, који ће бити завршени наредних година.
Када је реч о обнови путне мреже, каже да ће се ове године преко кредита иностраних банака радити око 300 км пута, као и још 700 до 800 км обнова путева из домаћих средстава.
Дробњак је навео да се сваке године обнови више од 1.000 км путева у земљи, као и да се само од путарине за ту намену користи око 250 милиона евра.
Каже да ће укупно ове године у изградњу и обнову путева бити уложено 700 или 800 милиона евра, од чега ће за обнову бити 300 до 350 милиона и још до 400 милиона евра за изградњу нових деоница.