Интервју са Жарком Вељковићем: Буди оригиналан, бољи од других и дај све од себе!
Председник жирија јединог адвертајзинг фестивала у земљи "КАКТУС 2017" оценио је да је домаће тржиште маркетиншких комуникација у великом финансијском проблему
Жарко Вељковић, креативни директор и председник жирија за доделу националних награда КАКТУС 2017, говори колико је тржиште маркетиншких комуникација у Србији заиста интегрисано, који трендови ће обележити 2017. годину, али и у којој мери су наше агенције и клијенти заиста спремни за храбре и иновативне кампање.
Одмор за душу и тело: Обавезно посетите Стару планину, тамо је прави рај!
- Општи тренд у свету је да ће све мање новца да се улаже у маркетинг. Још од када је Марк Причард изјавио да ће P&G да уложи две милијарде долара мање за маркетинг и медије, велике маркетиншке агенције покушавају да нађу решење. Уочава се тренд још веће интеграције великих групација, све више се губи идентитет легендарних агенција и све то да би се изашло у сусрет захтевима великих клијената. Постоји она изрека да кад се Америка закашље, цео свет добије упалу плућа. Можемо само да замислимо шта ће се тек десити на Балкану. И коначно да одговорим на питање, у Србији је тржиште маркетиншких комуникација великом финансијском проблему. Тражи се веће, брже, боље, а јефтиније. Право је чудо што се и даље појављују кампање које имају било какву креативну идеју.
- Мислим да је тренд све већег улагања у дигитал од прошле године настављен. На друштвеним мрежама поједини брендови почињу да озбиљно улажу у оригиналнији садржај. Нажалост, и даље већина користи друштвене мреже за најбаналнију комуникацију по принципу једна-слика-уз-прикладну-реченицу-дневно. Не видим да ће се ове године нешто значајније променити. Ми углавном пратимо светске трендове и трудимо се да их овде имплементирамо са хиљаду пута мањим буџетима (буквално хиљаду пута мањим).
- Има заиста пуно разлога зашто је тешко извести заиста квалитетну идеју. Мислим да је најчешћи разлог да када су успешне могу да направе прилично велики "талас", а мислим да компаније и већина агенција не желе да таласају. Лакше је радити обичне ствари, нема много цимања и нервозе.
АИК Банка у служби својих клијената: Уведене нове е/мБанкинг апликације
- Откад је први пећински мушкарац почео да се прави важан са својим поседом/стварима/изгледом/понашањем да би задобио пажњу пећинске жене (и обрнуто), постоји "тајни састојак" у комуникацији - буди оригиналан, бољи од других и дај све од себе. Мислим да је то правило и данас најбитиније, а биће и у будућности док нас не замени АИ технологија.
- На нашем тржишту фестивали нису занимљиви клијентима, јер за разлику од великих светских компанија, то не утиче на цену акција или на углед компаније. Зато је на крају једина сатисфакција остала на агенцијама да одмере снаге. Свака земља која држи до себе мора да има бар један прави адвертајзинг фестивал. Надам се да ће Кактус успети да опстане и остане, ако не једини, онда бар најбитнији.
Награде ће бити свечано додељене на трећем националном Фестивалу интегрисаних комуникација – КАКТУС 2017, који ће бити одржан 1. и 2. новембра у хотелу Crowne Плаза у Београду.
Услове конкурса, пропозиције и категорије, као и пријавни формулар и Правилник о раду жирија, можете погледати на сајту www.kaktus.rs.