Изашао план метроа у Макишу: Чукарица ће добити брзо повезивање са центром
Метро ће имати четири станице - две подземне и две површинске
Град Београд објавио је Нацрт плана детаљне регулације дела Макишког поља, којим се, између осталог, уређује питање изградње метроа у овом крају престонице.
ОВЕ ГОДИНЕ СЕ ОДСТУПИЛО ОД ТРАДИЦИЈЕ: У врањском виногорју продужена берба
Затворено више од 1.000 објеката у Србији: Ко је највише кршио прописе?
КИНЕСКИ ПУТ ДО ГЛОБАЛНЕ ДОМИНАЦИЈЕ: Да ли Кинези заиста теже монополизовању сваке важне индустрије?
Како се наводи у званичној документацији, према решењима из мастер плана развоја саобраћајне инфраструктуре Београда - смарт плана у простору који се плански сагледава, планирана је траса метроа са станицама и простором за депо.
Границом плана је обухваћен део територије градске општине Чукарица, између обилазнице ауто-пута, Савске магистрале, улица Ендија Ворхола (Маршала Толбухина), Милорада Јовановића и површине намењене за садржаје железнице до Улице Боре Станковића са везама саобраћајница и инфраструктуре до постојеће односно планиране мреже.
Када су у питању површине јавних намена, планиране су: саобраћајне површине - мрежа саобраћајница, железница, метро, јавни паркинг, терминус и депо за метро, површине за инфраструктурне објекте и комплексе, комуналне површине и објекти (градске пијаце), зелене површине - парк, сквер, трг, заштитни зелени појас.
Такође план обухвата и шуме, водне површине, површине за објекте и комплексе јавних служби као што су предшколске установе, основне и средње школе, установе примарне здравствене заштите, социјалне заштите, културе и комплекси посебне намене, али и површине за спортске објекте и комплексе - спортско-рекреативни и такмичарско-спортски комплекси.
Постоје два типа метро-станица - тип 1 као површинске и тип 2 као подземне метро-станице.
У обухвату плана налази се део планиране трасе метро-линије 1 (Железник – Миријево, секција 1: Железник - Пожешка), са две станице на површини терена (тип 1 - Железник и Макиш) и две подземне станице (тип 2 – Жарково и Беле воде). Планирано је да траса на почетном делу буде изграђена по површини, а од станице Макиш, траса метроа је планирана у "плитком ископу".
Главни депо метроа је планиран уз трасу метро-линије 1, од Улице Боре Станковића до станице Макиш.
Међу осталим параметрима за пројектовање наводи се и пројектна брзина од 80 километара на сат.
У обухвату плана планиран је коридор за предметну метро-линију 1, односно простор за смештај два колосека ширине 1,435 метара, са међусобним растојањем оса колосека од 4 метра и заштитним појасом од минимум 3 метра од спољне ивице шине.
Није планирано укрштање друмских саобраћајница и пешачких стаза са трасом метроа у нивоу. Стамбени и пословни објекти планирани су ван коридора метроа, односно на удаљености минимум 6 метара од спољне ивице шине.
Површине за платформе (пероне) треба планирати минум ширине 4 метра и оријентационе дужине 120 метара, додаје се у званичним списима.