ЈЕЗИВА СТАТИСТИКА У ВОЖЊИ: Телефонирање је био највећи проблем али сада је дошло нешто још опасније
Србија добија Национални дан без мобилних телефона у саобраћају
Србија би ускоро могла да добије Национални дан без мобилних телефона у саобраћају, као покушај да се и на тај начин апелује на учеснике у саобраћају да воде рачуна о безбедности и одговорно се понашају било да су возачи, мотоциклисти, бициклисти или пешаци.
Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја казао је да је иницијатива покренута пре десетак дана и да је предложен 29. септембар као дан без мобилних телефона у саобраћају. Наводећи да је статистика заиста катастрофална јер просечно у последњих пет година на српским путевима имамо 575 погинулих и 20.000 повређених годишње, Окановић каже да је важно и на овај начин апеловати на учеснике у саобраћају.
ТУРЦИ ИЗГРАДИЛИ ЧУДО ОД АУТО-ПУТА: Вреди 11 милијарди долара, а држава није потрошила ни цент! (ВИДЕО)
Нови ауто-пут Обреновац-Чачак имаће шест наплатних станица, а ево колико ће износити ЦЕНА ПУТАРИНЕ
НЕМАЈУ МОРЕ, АЛИ ИМАЈУ ПЛАЖЕ: Најпопуларнији израелски портал о туризму са одушевљењем пише о Београду
Каже да статистика показује да је скретање пажње возача један од четири највећа проблема у сфери безбедности саобраћаја, а свакако да је у данашње време окупација мобилним телефоном током вожње најчешће скретање пажње.
- Млади су све већи проблем и док је раније проблем било разговарање телефоном током вожње сада је још већи проблем гледање у телефон и куцкање. Такав возач има осам пута већу шансу да изазове саобраћајни инцидент - објашњава Окановић. Све то, како истиче, говори да је реч о нарастајућем проблем.
На питање да ли је наша саобраћајна полиција опремљена за контролу те врсте прекршаја и да ли на терену заиста контролише да ли возачи користе мобилне телефоне током вожње, Окановић каже да ће бити интересантно како ће се то санкционисати када у Београду почне да функционише Смарт city.
- Уз помоћ 1.000 камера које ће снимати све по граду биће могуће установити прекршаје који се тичу неадекватне употребе мобилних телефона током вожње и невезивања појасева, биће интересантно како ће то функционисати када почне да ради - каже саговорник. За успех кампање и увођење Националног дана без мобилних телефона пресудну улогу ће имати, како наводи, оператери мобилне телефоније.
- Најбоља кампања за повећање безбедности у саобраћају била је 2013. и тада је иза ње стајао Телеком Србија - каже Окановић и позива оператере да препознају своју улогу и придруже се овој акцији.
Иначе, у Хрватској је у току слична иницијатива да се Националним даном без мобилних телефона прогласи 21. октобар. Тамо је иницијатива подигнута на ниво парламента, па ју је званично предложио саборски Одбор за унутрашњу политику и националну безбедност а на предлог Хрватске удруге менаџера сигурности.
У образложењу иницијативе у Хрватској се наводи да чак 91 одсто возача користи мобилни телефон док вози, а то чини и половина пешака кад прелази улицу, што су подаци из истраживања навика и понашања учесника у саобраћају које је спроведено у 2017, а које је показало и да трећина бициклиста телефонира у вожњи.
Посебно, наводе, забрињава податак да око 40 одсто грађана не би мењало своју навику, независно од врсте казне, јер нису довољно свесни опасности које доноси коришћење мобилних у саобраћају.
Српски град роштиља добија Авантура парк: Вредност радова седам милиона динара!
Послодавац не може да ангажује више од 10 одсто запослених преко агенције
Модернизација пруге Београд-Бар: Србија издваја 10 милијарди евра за радове!
Одговарање на СМС поруку, на пример, одузима возачу пажњу на најмање пет секунди, што је довољно да возило при брзини од 50 километара на сат пређе 70 метара без контроле возача.
Смањена пажња возача који телефонира и вози једнака је смањеној пажњи возача који у крви има промил алкохола, дакле вероватност да ће такав возач доживети несрећу расте девет пута, наводи се у образложењу за усвајање иницијативе у Хрватској.
ОАЗЕ ХЛАДОВИНЕ: Врели талас запљуснуо је Србију, али на овим местима можете пронаћи ОСВЕЖЕЊЕ (ВИДЕО)