КРАГУЈЕВАЦ ПОСТАЈЕ ЦЕНТАР "ФРАНКОФОНИЈЕ": Нови пројекти ФРАНЦУСКО-СРПСКЕ коморе
Јак индустријски центар Србије.
У оквиру пројекта "Бонжур Србија" који је покренут на иницијативу Француско-српске привредне коморе у циљу подстицања привредне сарадње Србије и Француске, Крагујевац је данас био први град у Србији који је био домаћин делегацији француских привредника коју предводе амбасадор Републике Француске у Србији, Пјер Кошар, председник Француско-српске привредне коморе, Драган Стокић и директорка Француско-српске привредне коморе, Сања Иванић.
Након свечаног пријема у згради Града који је организовао градоначелник, Никола Дашић, радни део посете који је подразумевао конкретне разговоре о привредној сарадњи настављен је у просторијама Регионалне привредне коморе Шумадијског и Поморавског округа.
ВЕЛИКИ ГЕСТ ЗА ИНКЛУЗИВНО ДРУШТВО: Глумци крагујевачког Књажавско-српског театра превели представу на знаковни језик
ТУРИСТИ МАСОВНО ПОСЕЋУЈУ КРАГУЈЕВАЦ: Град доживео прави скок у 2021. години
КРАГУЈЕВАЧКИ КЛИНИЧКИ ЦЕНТАР ДОБИО НОВИ ЛОГОТИП: За све један заслужан професор ФИЛУМ-а
Крагујевац је први град који се одазвао овој иницијативи која подразумева низ састанака и комуникацију не само градоначелника са амбасадором Француске, већ и међусобне разговоре између привредних комора и "Б2Б" састанке потенцијалних инвеститора. Сматрам да је то одлична иницијатива за унапређење и повећање обима сарадње између инвеститора Француске и државе Србије. Већ имамо добре релације са Француском. Преко 80% свих француских инвестиција у читавом региону је управо у Србији, што значи да ми јесмо држава која привлачи квалитетне инвеститоре, али свакако да на томе треба и даље радити, каже градоначелник Никола Дашић.
"Бонжур Крагујевац" је иницијатива Француско-српске привредне коморе која има за циљ да споји динамику француских предузећа са динамиком развоја града Крагујевца који има жељу да се развија, и у области високих технологија.
Данас сам имао задовољство да разменим мишљења са градоначелником Крагујевца, господином Николом Дашићем о већ постојећој сарадњи, па и у области као што је "франкофонија". Желимо да развијамо сарадњу и у тој области, али и на новим пољима као што је заштита животне средине, и то је једна важна тема и у националном оквиру у Србији, казао је Пјер Кошар, амбасадор Републике Француске у Србији.
Једна од идеја која је најављена овом приликом је расписивање конкурса који се односи на тему одрживих градова. Идеја је да градови представе своје пројекте који су везани за одрживи развој у смислу заштите животне средине, прераде отпада, „смарт city“ решења.
Француско-српска привредна комора је прва француско-српска пословна мрежа у Србији основана 2009. године која броји преко 130 предузећа. Основна мисија ове мреже је подстицање економске и трговинске сарадње између ове две земље, повећање француских инвестиција у Србији и последично отварање нових радних места у Србији.Зато смо дошли на идеју да у оквиру иницијативе "Бонжур Србијо" посетимо најмање пет региона у Србији ове године и на тај начин подстакнемо развој привреде у Србији и развој сарадње са Француском.
Узимајући у обзир ту нашу мисију, ми тесно сарађујемо са нашим партнером, француском државном агенцијом Бизнис Франш чији је задатак управо помоћ француским предузећима да интернационализују своје пословање. Наш задатак, у оквиру те сарадње је, да свим француским предузећима која покажу интерес за пословање у Србији, у смислу извоза, проналажења партнера, добављача или отварања својих предузећа, помогнемо,рекао је Драган Стокић, председник Француско-српске привредне коморе.
Иначе, размена између Француске и Србије у 2020. години је достигла милијарду евра. Размена се више него удвостручила од 2010. године, када је прелазни споразум о трговинској сарадњи између Европске уније и Србије ступио на снагу.
Појединачно најзначајнији извозни производи из Србије су аутомобилске гуме, потом смрзнуте малине, аутомобили, метални производи, намештај и погонске машине. Узети збирно, ових шест производа чине готово половину укупног извоза у Француску.Половину укупног увоза чине медицински и фармацеутски производи, аутомобили и индустријске машине, док се на четвртом месту налазе етерична уља и парфеми.