Лучић: Нити ће нам укинути сигнал нити Телеком Србија планира да се добровољно укине на Косову и Метохији
Намера Приштине да поништи сертификат МТС-у грубо кршење свих закона
Компанији Телеком Србија неће бити укинут сигнал на подручју Косова и Метохије, нити ми планирамо добровољно да га укинемо, рекао је у разговору за Euronews Србија Владимир Лучић, генерални директор ове компаније након што су приштинске власти компанији МТС д.о.о. поништиле сертификат о регистрацији.
Као разлог наведен је "пропуст у документацији", односно да пасош једног од одговорних лица није складу са прописима приштинских власти. Лучић је овакву одлуку назвао "великим апсурдом" и рекао да МТС д.о.о. сада на располагању има два правна лека.
- Први је да у року од 30 дана поднесемо жалбу институцији која нам је поништила регистрацију, а други правни лек је да од суда у Приштини тражимо привремену меру суспензије до судског спора - рекао је Лучић и додао да се Телеком Србија у решавању овог проблема ослања и на помоћ међународне заједнице.
НОВИ УДАР НА СРБИЈУ: Намера Приштине да поништи сертификат МТС-у грубо кршење свих закона
Штавише, директор Телеком Србија подцртава да је међународна заједница сада на испиту и да од њих очекује исту реакцију као и у случају телевизије Клан Косова.
- То је један вишеструки апсурд који би озбиљно угрозио Бриселски споразум који онда фактички не би постојао, али много битније од свега, потпуно би одсекао једну популацију од могућности да имају добру комуникацију са остатком Србије, приступ телевизијама и добром интернету. Читава једна српска популација од 30 хиљада домаћинстава била би одсечена од телекомуникација и то би имало катастрофалне поруке - каже Лучић и наставља:
- Уједно, то би била и катастрофална порука свим Србима да нису добродошли. Гашење МТС-а би донело ненадокнадиве последице по опстанак популације Срба на КиМ. Надам се да ће међународна заједница реаговати и да ће њихов притисак бити важан фактор у томе да се наша жалба прихвати - каже Лучић.
Телеком Србија обавестио је Брисел, као и све стране амбасаде у Београду и Приштини о кршењу Бриселског споразума. Лучић каже да је још један битан разлог зашто се кренуло у кампању против Телекома, тај што Куртијева администрација врши велики притисак на ову компанију у последњих годину дана.
- О томе смо више пута обавештавали, пре свега америчку амбасаду у Приштини, а познато је и да су пре два и по месеца пробали да угасе телевизију Клан Косова, највећи опозициони медиј, под истим разлогом јер су пронашли да у регистрационом листу пише 'Пећ, Република Србија'. Онда се подигла међународна заједница, имали су демонстрације, па да би скренули притисак са тог случаја, кажу да су поново испитали све регистре и у новом таласу обавестили 15 фирми да их гасе, међу којима смо и ми - објашњава генерални директор "Телеком Србија".
Намера Приштине да поништи сертификат МТС-у грубо кршење свих закона
Косовска Агенција за регистрацију предузећа (АРБК) поништила је 15 сертификата о регистрацији привредних субјеката, који су садржали, како они тврде, ''неуставни садржај'', а међу њима је и подружница Телекома Србије на Косову и Метохији, МТС д.о.о.
У саопштењу су навели да је 15 привредних друштава којима су одузети сертификати презентовало садржај као што су ''Пећ, Република Србија'', "Приштина, Србија", "Ђаковица, Република Србија", "Косовска Митровица, Република Србија", "Гњилане, Србија", и слично.
Након што се појавила последња информација у јавности да је намера Приштине да компанији МТС д.о.о. апсолутно бесправно и мимо свих процедура поништи сертфикат о регистрацији, Косово онлајн је утврдио да изводи из регистра за МТС д.о.о. ни у једном документу не наводе "Косовска Митровица, Република Србија", заправо нигде не пише "Република Србија".
Штавише, фирма је потпуно легитимно основана у складу са ратификованим Бриселским споразумом од стране Приштине, по локалним прописима и користећи исправе издате од стране Приштине (што се све види из самих извода из регистра). Комплетна документација је у потпуности у складу са прописима Приштине, као и сва лична документа законских заступника.
Као једини споран документ наводи се наводно постојање српског пасоша у архиви регистра на којем пише наводно Косовска Митровица, Република Србија. Наводно, јер одлука о брисању само наводи да је: "Министарство индустрије, предузетништва и трговине (МИНТ) својом одликом бр. 4009/02 од 06.07.2023. основало Комисију за ре-верификацију списа предмета Агенције за привредне регистре Косова (КБРА).
На основу извештаја Комисије бр. 4427/02 од 21.07.2023, чини се да у списима предмета МТС д.о.о. МБ:81164029, постоји документ/пасош бр. но.008526874 издат од стране Републике Србије Зорану Милојевићу (законском заступнику), где у одељку 'место рођења' пише 'Косовска Митровица, Република Србија'".
Овај податак о пасошу се не појављује ни у једном званичном изводу, или другом идентификационом документу регистра МТС д.о.о., већ је свуда искључиво приложена и приказана лична карта Зорана Милојевића издата од стране Приштине. Од подношења документације пред регистром, од оснивања па надаље, не постоји никакав податак у архиви да је икада коришћен пасош Зорана Милојевића.
Штавише, према информацијама од Зорана Милојевића, њему никад није издат пасош под овим редним бројем 008526874, ни важећи, а нити истекао. Чак и да је икада поднета копија неког пасоша (а колико је познато, нити исти постоји), из свих докумената, па и саме одлуке уопште није јасно зашто би тај пасош био правно релевантан, када се не користи нити за један регистрациони документ.
Поврх тога, чак и да јесте ишта од тога релевантно, а није, нејасно је како може "место рођења" да вређа Устав и јавни поредак Косова, када у време када је Зоран Милојевић био рођен 1968. године, то јесте била Република Србија, исто као што скоро свим грађанима из бивше Југославије, на документима пише СФРЈ као место рођења.
Да је у питању место тренутног пребивалишта, као ‘тренутни’ податак па да има простора за дискусију, али то овде није случај. Сем предметне одлуке, не постоји приступ горе наведеном извештају Комисије МИНТ-а бр. 4427/02, нити самим наводним документима, који су коришћени као наводни докази.
Одвојена тема је то, што с обзиром на све горе наведено, је потпуно нејасно како место рођења, што је историјски податак, може да повлачи било какве правне последице, чак и у погледу брисања законског заступника, а камоли укидања целе компаније.
Одлука о брисању наводи да име које је коришћено за његово место рођења и државу, представља кршење наводних уставних норми што такође наводно представља озбиљну претњу по јавну безбедност. Зато је поднет захтев за добијање информације од јавног значаја како би се добила на увид копија наводног пасоша.