ОТВАРАЊЕ НОВОГ ТРГОВИНСКОГ ЛАНЦА ДОНОСИ ПРОМЕНЕ: Падају цене хране у Србији?
Отвара се 16 продавница за седам дана
Компанија „Лидл Србија“ за седам дана отвара своје продавнице широм Србије. То значи да ће грађани бити у прилици да купују прехрамбене производе, али и мале кућне апарате, играчке, алате и опрему за башту по 20 одсто нижим ценама у односу на друге трговинске ланце.
КОНАЧНО! Отвара се немачки Лидл у Србији, ево када креће са радом
Стратегија те немачке компаније јесте да у исто време пронађе већи број локација и да одједном отвори већи број објеката, а не два-три како то раде други трговци. На тај начин брзо постају битан тржишни такмац.
Коначно је откривено и ко су два лица, која су грађани Србије у протекле две недеље могли да виде на билбордима широм земље уз питање #kosuoni. То су, заправо, „Лидлови“ експерти за куповину. Они су најављивали управо оно по чему су „Лидл“ препознали купаци на свим тржиштима на којима послује што најављује да ће понудити и у Србији - најбољи однос цене и квалитета.
Доласком „Лидла“, како тврде економисти, тржиште Србије добија оштру конкуренцију, а потрошачи ниже цене.
Поред тога, европска пракса показује да „Лидл“ нуди робу која је јефтинија него код конкуренције. У својим радњама углавном продају производе своје трговачке марке, набављају мање врсте истог артикла, али у огромним количинама.
На пример, не шире асортиман на 50 врста чоколада. Скоро 90 одсто робе чине производи трговачке марке, а преосталих десетак процената јесу они артикли без којих се не може, попут „кока-коле“.
- „Лидл“ је озбиљан трговински ланац за који верујем да ће испунити барем делимично оно што се од њега очекује. Имао сам прилику већ да посетим њихове продавнице, у другим земљама, нису сви производи јефтинији, али многи јесу око 20 одсто. Они су прилично специјализовани, добар део производа је направљен у Немачкој, што значи да су врло квалитетни, а цене су им ниже него у другим трговинским ланцима. Неки производи су драстично јефтинији, видео сам рецимо у „Лидлу“ у Румунији, тамо чекају у редовима да купе пижаме и „нутелу“. Људи чекају да ти производи стигну, а када дођу, све плане - каже у разговору за Ало Љубодраг Савић, професор Економског факултета у Београду.
„Лидл“ карактерише палетни начин излагања робе, неретко и у кутијама, а површине објеката су од 1.000 до 2.000 квадратних метара, што значи да су у рангу супермаркета.
- За прве дане отварања припремили смо понуду са великим бројем квалитетних производа атрактивних цена. Верујемо да ће потрошачима посебно интересантни бити „Лидлови“ брендови, које до сада нису имали прилике да купују у Србији, а које наша компанија нуди потрошачима широм Европе - каже за „Ало!“ Мартина Петровић, руководилац корпоративних комуникација у „Лидлу Србија“.